heeft iemand nog tips/ervaringen die wel handig kunnen zijn voor mij????
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ga op je gevoel af dus,ga voor love at first sight, en dan niet om het uiterlijk natuurlijk. 
Ik zocht ook een leerpaard, maar kwam uit op Orry na de nodige paarden op proef en zelfs 1 miskoop....
ik leer veel van Orry juist door hem te beleren en elke fout die je maakt krijg je net zo hard terug!
wel liep hij heel braaf door de plassen heen in de bak, waren haast alleen maar plassen

dit komt me allemaal errug bekend voor...ik dacht echt dat ik een paint horse ruin zou kopen als ik ooit een paard zou kopen...maar Escala is een arabier, merrie, vosje!!! Maar ja, ikke helemaal
verliefd op Scaal he...dat vind ik toch het belangrijkst, dat het klikt met een paard. Dus kijk wat er qua karakter bij je past (ik vind het prettig als een paard bij het rijden gewoon errug braaf en leergierig is, maar meisje van mijn stal heeft liever een paard met wat kuren...
-hihihi- , dat vind ze een uitdaging...
dus Escala past inderdaad ook veel beter bij mij dan bij haar
) Maar eh...heb je inmiddels al een beetje een ideetje van wat je zoekt???! Zelf koop ik liever van een particulier, Escala heb ik van de eerste eigenaar, die heeft haar van veulen af aan t/m haar 8e jaar gehad, dan ken je tenminste de voorgeschiedenis van een paard. Ook heb ik toch gauw het idee dat je bij (sommige)particulieren een wat leukere prijs kan krijgen omdat ze het belangrijker vinden dat het paard een goed tehuis krijgt! In ieder geval heeeeeeel veel succes met de zoektocht en dat je je droompaardje maar gauw mag vinden!