ophangsysteem spiegels buitenbaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

ophangsysteem spiegels buitenbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:15

Ik heb pas 2 mooie grote spiegels kunnen bemachtigen bij de kringloop maar nu moet ik nog een manier vinden om ze te bevestigen.

Wie heeft dat ook eens zelf gedaan en wie heeft tips voor me?

Het is gewoon spiegel (niet van dat onbreekbare), de paarden komen nooit los in de bak dus daar ben ik niet zo bang voor.
Het moet alleen goed stevig zijn en weer&wind bestendig.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:46

Misschien extra lange 'schuttingpalen' een paar naast elkaar; een plaat mdf/iets anders hout/kunststof erop en daar de spiegel op monteren?

gietepiet

Re: ophangsysteem spiegels buitenbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:55

Kijk maar eens op www.dressuurspiegels.nl daar staat een voorbeeld van een montage om een spiegel op te hangen. misschien heb je daar iets aan. En ik weet niet of het een losse spiegel is anders moet je die eerst op een weerbestendige plaat (mdf) plakken met kit en dan een lijst erom heen maken voor extra stevigheid, zodat de spiegel er niet uit valt, en de naden dichtkitten zodat er geen water tussen kan.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:15

misschien domme vraag maar wat is mdf??

bedankt voor zover!

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:10

mdf is plaatmateriaal wat vochtbestendig is, multiplex is dat ook, misschien nog wel meer maar dit is wat ik ongeveer weet.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 23:47

gietepiet schreef:
mdf is plaatmateriaal wat vochtbestendig is, multiplex is dat ook, misschien nog wel meer maar dit is wat ik ongeveer weet.

Okay, tnx!
Ga eens ff rondkijken!

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:02

Ik kreeg de tip de spiegel met menie te behandelen om het weerbestendig te maken. Anders gaat het "weer" erin zitten en krijg je allemaal zwarte vlekken in de spiegel.

Ik zou hem op betonplex lijmen en via een stevig raamwerk de hele boel neerzetten.

Overigens kan je tegenwoordig inbraakwerendfolie kopen, Als het glas breekt dan blijft het tenminste aan het folie kleven en komt het niet in de bak terecht.