Probleem ; kiezen tussen 2 Pensionstalllen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Probleem ; kiezen tussen 2 Pensionstalllen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:37

Ja, ik kan niet kiezen zal even bij het begin beginnen,
Ik heb na 5 jaar een eigen paard gekregen waar ik ontzettend blij mee ben, ik verzorgde hem al een tijdje (5 jaar dus) en kreeg voor me verjaardag Black kado, Een mooier kado kon niet! Me vader heeft wel een afspraak met de manege-eigenaar dat hij nog tot die tijd dat hij een ander paard heeft, zijn lessen loopt die hij altijd liep, voor mij geen probleem mijn geluk kon niet op! Dus zijn we een beetje gaan kijken voor stalletjes, waar ik nu rij kon hij niet blijven staan omdat het gewoon te ver rijden is voor elke dag, 20 minuten me ouders werken ook allebei dus dat zou een probleem worden, Ook vind ik het belangerijk dat hij z'omers lekker naar buiten kan ipv de hele dag opgesloten in zijn boxje, Nee die stal zou het niet worden,
Ik woon tegenover 2 pensionstallen dus zijn we daar gaan kijken, 1 stal, stal A vond ik echt schitterend leek net op mijn oude manege, waar een binnenbak is, wat ik toch wel erg belangerijk vind. Goed toen waren wij naar de stal ernaast gereden Stal B anders dan stal A hier was alleen maar een buitenbak, maar z'omers staan ze wel de hele dag buiten en s'winters een paar uur in de paddock ook omdat hij artrose heeft, vond ik dit wel een optie , Bij stal A Gingen ze overdag maar 2 uur naar buiten s'omers
Ik weet gewoon niet welke ik moet kiezen, en wil vragen of jullie mij hierbij zouden willen helpen.. want ik weet echt niet wat ik moet doen ik zit zoo te twijfelen..
Alvast bedankt.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:38

Ik zat in dezelfde situatie. Het is verleidelijk om het pension met binnenbak te nemen maar eigelijk moet je aan je paard denken.

Vooral als je zegt dat hij artrose heeft, zal het je paard en jezelf veel leed besparen als die veel en op regelmatige basis naar buiten kan.

Veel succes met kiezen.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:39

Kun je niet bij stal B staan, maar gebruik maken van de binnenbak van stal A ?

Rosalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:40

Ik denk dat stal B veel fijner voor je paard is.
Alleen een buitenbak, mits goed gedraineerd, etc, is echt niet zo erg.
Kijk even hoe belangrijk je een binnenbak vind, welke mensen je de voorkeur geeft, enz.

En gebruik van de binnenbak inderdaad, is dat geen optie?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:40

Met een artrose paard hoefde ik al helemaal niet te twijfelen
Zoveel mogelijk naar buiten

fjordnina

Re: Probleem ; kiezen tussen 2 Pensionstalllen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:43

Ik zou de beste stal voor je paard kiezen. Uit je verhaal maak ik op dat stal B ivm met zijn artrose het beste zou zijn. Ik zou zeggen, probeer het eerst daar, vind je het echt niks, kun je altijd nog naar stal A verhuizen.

Ik zou dit niet zo'n moeilijke keuze vinden. Een binnenbak voegt voor het welzijn van een paard niks toe, het is een luxe voor de ruiter. Als er een binnenbak is is dat mooi mee genomen, is het er niet, jammer dan. Dit is mijn denkwijze.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:44

Ik zou de fijnste stal voor mijn paard kiezen. Daarom zou ik dus voor B gaan. Alleen een buitenbak valt best mee hoor, zeker als er drainage is. Ik heb al jaren alleen maar een buitenbak. Als je zorgt dat je goede kleren hebt tegen regen en kou is het echt goed te doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:46

Ik zou gaan voor stal B.
Je zegt zelf dat het paard wat last heeft van artrose, beweging is dus heel belangrijk. En 2 uur weidegang in de zomer is wel erg weinig. (wil dit trouwens ook zeggen dat ie in de winter helemaal niet buiten kan?) Als je paard helemaal stijf is of mank staat omdat ie niet genoeg kan bewegen, heb je toch niets aan die binnenbak.
En een buitenbak is toch ook al heel leuk?
Ik vind dat je vooral moet denken aan het welzijn van je paard.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:48

Ik zou ook gaan voor stal B. T is jammer dat je daar geen binnenbak hebt maar voor de rest klinkt het wel beter, zeker voor je artrose paardje

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:51

Oeh.. dat is wel moeilijke beslissing ,het is wel erg lekker om in de binnenbak te kunnen rijden ..maarja als je paard zomers maar 2 uur naar buiten mag .. en aan de andere kant is het ook wel lekker om in een buitenbak te rijden (vooral zomers) en dat je paard dan lekker dag en nacht naar buiten mag..ik zou denk voor de 2e kiezen maar dat is jou eigen keus

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:15

Daarom twijfel ik ook heel erg ik wil het beste voor mn paardje, en inderdaad wat de meeste zeggen misschien kan ik gebruik maken van de binnnenbak. Het is inderdaad de luxe van een ruiter met een binnnenbak. waar hij nu staat staat hij alleen maar in zijn stal en wordt er uitgehaald met een les dat wil ik dus niet meer lekker vrij om te doen wat hij wil. daarom zat ik ook zo te twijfelen maar door jullie hulp denk ik inderdaad dat ik voor B ga en gebruik maak van de binnenbak als dat nodig is
Dankjewel

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:09

En misschien kan je zo'n kaart kopen dat je het hele jaar gebruik mag maken van de binnenbak van A. Bij ons op de manege kost zoiets 250 euro.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:20

Zou ik niet over twijfelen!
Stal B!

Ik vind het 100 x belangrijker dat een paard naar buiten komt dan dat je in een binnenbak kunt rijden.

Ik rij altijd buiten, tsja, soms word je nat en soms krijg je t idee dat je van je paard waait maar over t algemeen valt t reuze mee!

Misschien kun je in overleg bij heel slecht weer bij stal A (tegen betaling) binnen rijden?

Myke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:18

Zeker met een paard met artrose kiezen voor zo veel mogelijk beweging. Twee uurtjes in de zomer buiten met paard met artrose is dan al weinig. Ik zou zeker voor optie B gaan en kijken of je van de binnenbak gebruik kan maken. En anders toch voor de gezondheid van je paard kiezen, optie B.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:21

Ik zou zonder twijfel kiezen voor stal B, het comfort van mijn paard vind ik belangrijker dan mijn eigen comfort

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:21

Ik zou voor stal B gaan. Misschien mag je in de winter wel bij stal A in de binnenbak rijden tegen een vergoeding? Nee heb je, ja kan je krijgen!

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:43

Zo is dat, Ik ga indd voor stal B.. Gezondheid van me paard gaat voor alles..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:55

BlacKjee schreef:
Zo is dat, Ik ga indd voor stal B.. Gezondheid van me paard gaat voor alles..

Toppie Goede keuze En misschien wat Talisha zegt? Nee heb je ja kan je krijgen Veel plezier met je paardje Gaaf he een eigen paard

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:07

Jaa echt een heerlijk gevoel .. Ik ga het morgen vragen aan de stal

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:10

Stal B zou ik zeggen , gezondheid van het paard gaat voor
En als je echt binnen wilt rijden kan je mischien de bak elke dag huren of vragen of je paard in overleg desnoods samen met nog een andere pension paard langer in de wei kan bij stal A .
gewoon vragen wat heb je te verliezen ?

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:32

Veel stallen verhuren hun binnenbak wel aan mensen van buiten de stal. Dat kost je dan een paar euro per keer en waarschijnlijk moet je de tijden wel van tevoren afspreken. Maar het zou een prima oplossing zijn voor jullie.
Qua stalling zou ik mijn eigen comfort nooit boven het welzijn van mijn paard plaatsen en zo te lezen doe jij dat ook niet... Succes!

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:41

Ik zal voor stal B gaan *in de regen rijdenkan best!* en weidegang is erg belangrijk voor een paard! en 's winters ook!

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:12

Ik zou eerst even bekijken hoe de bak bij slecht weer is bij stal B (ook belangrijk), maar die zou ik zeker voor een artrosepaard geschikter vinden. Binnenbakken zijn alleen maar luxe voor de ruiter.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:25

Ik zou ook voor B gaan, voor de weide en misschien zoals meerdere mensen hier al zeiden kun je de bak van A gebruiken. Of gewoon in de regen rijden, ligt toch ook aan wat er in de bak ligt?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:29

B . welzijn van paard voorop