Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RUBYWHITE schreef:waarom wil je hem hengst laten?
Marcella_e schreef:Ik vind dat een hengst die niet als dekhengst word gebruikt beter geruind kan worden. Hij kan nooit in een kudde op de meeste stallen kan dat dier niet eens ff lekker buiten rond rennen en staat het het grootste deel van de dag alleen of op stal. Er zijn wel stallen die ze wel accepteren en waar ze wel lekker naar buiten kunnen maar die stallen zijn ook echt gebouwd om hengsten te kunnen houden en daar betaal je vaak voor. Daarbij zijn er ook hengsten die met hun hormonen in de knoop kunnen komen waardoor ze zichzelf helemaal kapot bijten (heeft laatst een artikel over gestaan in de bit of amazone) Of een paard bij 1 al geruind kan worden weet ik niet dat zou ik aan de DA overlaten.
Maar waarom staat het paardje niet in een opfok met andere hengsten? Dan kan hij eerst even opgroeien voordat er aan ruinen en stallen word gedacht. En die zijn redelijk betaalbaar ook
Sisco4life schreef:RUBYWHITE schreef:waarom wil je hem hengst laten?
Waarom zou je hem ruinen als dat niet hoeft?
StalHaast schreef:als je hem hengst houd word hij natuurlijk veel mooier kwa bouw (vind ik)..
ik laat mijn hengst, zolang ik hem aankan lekker hengst! krijgtie een mooi bouw!