koeien/schapen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

koeien/schapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 13:14

kan een pony tussen de koeien of schapen lopen?

kelliiee1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:36

Tussen de schapen geloof ik wel, tussen de koeien weet ik niet zeker.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:14

schapen niet,koeien wel.
tenminste, dat zegt mijn zus altijd en die studeert voor dierendokter.
haar vriend wil later een schaap en zij een paard en ze maken nu al ruzie erom ( echt waar) dat die 2 niet bij elkaar mogen vanwege parasieten of wormen of iets in die richting.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:16

Goh, ik zie tal van paarden anders met schapen staan? Zover ik weet wordt het meestal wel aangeraden omdat ze zouden helpen met bepaalde parasieten mee eten of iets dergelijks.
Koeien kunnen ook, mijn paard stond vorig jaar met 4 andere paarden tussen 30 dikbillen, geen probleem.

ilona_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:22

ik dacht alleen tussen schapen,, maar zeker weten doe ik het niet

lettir

Re: koeien/schapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:25

in principe kunnen paarden overal bij je moet alleen goed uitkijken met bepaalde wormen en parasieten ja. zoals als je een paard bij een ezel zet moet je goed uitkijken voor longworm en ja zo heeft elk dier wel wat je moet het gewoon goed in de gaten houden en het is ook maar net hoe jouw paard reageert op die dieren en andersom ik bedoel lijkt me nie handig als jouw paard schapen gaat opjagen en schoppen of als de koeien achter jouw paard aan gaan

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:25

Kan allebei, bij ons op stal hebben ze wel eens tussen de koeien gelopen en bij een boer verder op in de straat lopen ze tussen de schapen

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:44

Mijn paarden hebben tussen schapen gelopen, ging goed.
Mijn kleine pony eeft wel eens de neiging om dreigend naar een schaap toe te lopen of erachter aan te renne, maar echt het schaap iets aandoen heeft hij nooit gedaan.
Mijn pony heeft tussen koeien gelopen, en dat ging ook heel erg goed

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:53

Ik geloof dat paarden alleen niet tussen ezels kunnen vanwege de longworm (die voor paarden dodelijk kan zijn).
Verder kan alles, zolang het elkaar onderling maar accepteert.

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:12

ja precies naja het kan wel maja je loopt er onnodige risico's mee natuurlijk dus paarden en ezels hmhm liever niet

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:23

Het kan tussen allebei. Alleen het risico bij schapen is dat ze ook ziektes dragen en ook geent moeten worden. Anders kan je pony besmet raken. Als je gezelschap wil voor je pony kun je ook altijd kippen nemen! Is ook heel goed voor het gezelschap!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:32

Ik vond het maar raar, kippen als gezelschap maar nou ik net een beetje ehb rondgevraagd klopt het idd
maar ze kunnen toch makkelijk tussen koeien en schapen als ze je idd maar goed ent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:56

je moet goed opletten met wormen en parasieten etc.
hier lopen de paarden in de zomer ook tussen de droge koeien. ik weet niet beter dan dat dat zo is. en er is nog nooit iets fout gegaan op het gebied van ziektes etc!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:01

Als je een pony bij schapen wilt zetten moeten de schapen ook goed ontwormd zijn vanwege leverbot

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:30

onze ponies komen van de zomer met 10 pinken in de de wei te staan ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Ashquar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:59

Ik denk dat het wel kan hoor. Bij onze paarden heeft een keer een koe gestaan en daar trokken ze zich niks van aan en die koe niks van hun. Dus ik denk dat het ook wel goed zal gaan met een paard tussen de koeien, maar misschien moet ie eerst wel even wennen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:04

lowara ---> Ik heb al 10 jaar paarden en die staan altijd tussen de schapen. Heb ooit eens 1 bok gehad die constant achter op een pony sprong maar na een klap met 't achterbeen was dat helemaal over.

Een soms wat staat-eters, even wat anti bijt erin en dan is dat probleem ook opgelost.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:04

Goed dat ik dit lees.
Over een tijdje komen bij Puk op zijn weide
ook schapen te lopen, nu lopen ze er ook er
zit alleen een hek tussen!

Ik ga dan maar is aan dat vrouwtje van de
schapen vragen of ze ze ook goed ent enzo.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:16

lowara schreef:
schapen niet,koeien wel.
tenminste, dat zegt mijn zus altijd en die studeert voor dierendokter.
haar vriend wil later een schaap en zij een paard en ze maken nu al ruzie erom ( echt waar) dat die 2 niet bij elkaar mogen vanwege parasieten of wormen of iets in die richting.

Nou dan mag je zus haar studieboeken nog wel even goed inzien, daarin staat namelijk dat paarden en schapen uitstekend samen gaan Schapen eten het gras nl erg kort af en veelal ook rondom de mest van het paard. Wanneer je paard wormen heeft en deze via het gras bij je schaap in zijn maag komen sterven deze wormen. Andersom precies zo. 100% worm vrij krijg je je paard en schaap niet, maar het werkt anders perfect. Daarbij komt dat schapen vaak het gras eten wat paarden laten staan en je hebt er tevens weer bemesting op...

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:04

In mijn ervaring gaat dat prima, zowel met schapen of koeien. Op dit moment deelt mijn pony ook tijdelijk haar weiland met een paar koeien.
Ik zou dan alleen wel zorgen dat de pony goed ontwormd is en dat goed bijhouden.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:31

iemand zei dat schapen rode bloedworm? kunnen hebben en die zijn schadelijk voor paarden. ook koeien hebben longworm en leverbot dus hoe zit heet nou? een paard kan tussen de schapen of koeien staan mits die goed ontwordm zijn?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:41

je hoort alles gewoon goed te ontwormen