Staartextensions.?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Staartextensions.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:00

Haii,

Misschien een rare vraag, maar weet iemand een goede manier om plukjes haar in de staart te maken. Waarom.? Nou binnenkort ga ik met een 4-jarige op concours en ze heeft haar staart, helemaal onderaan de staartwortel, gebroken gehad. Toen is er ook een heleboel haar uit haar staart gegaan en nu heeft ze echt een knullig staartje, bovenin de staartwortel veel haar, maar onderin 1 lange pluk.. Ziet er echt niet uit.. Dus nu wil ik bij de slager één of twee paardenstaarten halen, een die erin maken, zodat het weer een beetje toonbaar is.. Dus iemand tips en of ervaring..?

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:52

Geen creatieve kapsters onder de bokkers..?

arjaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:39

Iemand die ik ken die doet dat ook en kan t heel goed moet ik zeggen, ziet er netjes uit...
Op bokt heet ze Tilmar, misschien kan je t haar vragen?

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:18

Oké, dank je wel.. Ik zal haar even een mailtje sturen..

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:41

hai

Mijn stiefmoeder zet bij paarden hairextensions ook misschien een idee blijft ongeveer 6 maanden zitten

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 17:00

Ow, dus ik ben niet de eerste met dit idee.. Haalt ze dan ook gewoon een staart bij een slachthuis vandaan..? En hoe maakt ze het vast.?

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:07

ja ze haalt dit bij het slachthuis vandaan en zet het doormiddel van waxjes vast aan de staart het blijft ongeveer 6 maanden zitten. De waxjes moeten wel gesmolten worden met een extensions tang gaat eigenlijk hetzelfde als bij mensen. Als je intresse hebt heb ik wel een telefoonnummer voor je

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 17:11

Ja, ik wil het zeker gaan doen.. Bij ons op stal zijn ook twee kapsters, dus zal even aan hun vragen of zij mij hier eventueel mee willen helpen en of zij aan die stukes wax kunnen komen.. Maar in ieder geval bedankt..

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:11

veel succes als je er niet uitkomt hoor ik het wel

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:45

ik heb echt geen flauw idee

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:54

pumbaa_nr_1 schreef:
ik heb echt geen flauw idee

Waarom reageer je dan..

Ontopic: www.paardenstaart.nl Moet je wel aardig wat betalen, maar dan heb je ook wat.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:16

Ja, op die site wordt het idd wel heel erg mooi.. Heb in de Bit een heel stuk gelezen ook hierover en ga het morgen maar eens proberen. Heb inmiddels een staart, haalt m'n vader morgen op.. Ik hoef niet zo nodig bij een slachthuis te zijn. Hoop op een beetje een mooie staart en zal morgen of vrijdag wel even Before/ After pictures plaatsen..

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:05

Ik doe het op een andere manier: Maak in de staart van je merrie, aan de onderkant van de staartwortel een aantal (dunne) kort gevlochten vlechtjes, van ongeveer 4 a 5 cm. Zorg ervoor dat je dit doet met het binnenste staarthaar, zodat je later de buitenste lagen haar erover heen kunt laten vallen. Deze vlechtjes kan je gewoon met elastiekjes vastzetten. Dan maak je van de losse staart een aantal (van dezelfde dikte als in de vaste staart) aparte plukken. Deze plukken vlecht je ook een stukje van 4 a 5 cm, en zet je vast met elastiekjes, onder en boven het vlechtje natuurlijk. Dan kan je de losse vlechtes op de vlechtjes van de vaste staart leggen, en met pektouw door en door steken, goed stevig anders zakken ze er misschien uit. Je snapt dat deze oplossing voor tijdelijk is, maar dat is in jouw geval niet erg denk ik (concours toch?). Als je weer thuis bent, kan je gewoon de pektouwtjes doorknippen, de losse vlechtjes kan je voor de volgende keer bewaren en de staart van je merrie kan gewoon weer rustig aangroeien! Ik deed dit altijd bij ons welshje, zag er echt super uit!

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:23

Dit is voor...
Afbeelding

En dit is na...
Afbeelding

Ja ik was er best trots op toen mijn kleine welshje ineens met een heuse staart op de wedstrijden verscheen !

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:28

Ja, dat is idd een goed idde.. Ik ben vandaag bezig geweest, ze had een kale plek op haar staartwortel.. Dus ik heb allemaal plukjes haar op een lapje van een soort netje gemaakt.. Zodat ik een laag haren kreeg.. Vervolgens heb ik dit netje aan drie vlechtjes in de staart 'genaaid'.. Dus de kale plek is mooi bedekt. Maarja, is wel heel veel werk, dus jouw idee is idd een goede oplossing.. Dank je voor de tip..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:36

Thaamiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:05

daanieehh!
ik zie pas nu dit topic...
lukt het een beetje met je matje?
tog wel een slim idee...
ik had even gekeken en je ziet dat knikje iig niet meer:D
doeii doeii