Wat vind jij? Betalen om te verzorgen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Wat vind jij? Betalen om te verzorgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:25

Hey,
Wat mij heel erg opvalt de laatste tijd is dat je steeds vaker moet gaan betalen om en paard te kunnen verzorgen. Vroeger waren mensen blij dat je ze kon helpen met het paard/pony omdat ze geen tijd genoeg hadden, maar nu vragen ze er ook nog eens geld voor. Wat vinden jullie hiervan.

Kan begrijpen dat sommige denken van, ja, je rijd wel op hun paard, dus betalen is niet heel raar. Maar aan de andere kant, de mensen zoeken iemand omdat ze vaak geen tijd meer hebben of te weinig, of dat ze een ander paard erbij hebben, noem maar op, en dan moeten ze toch juist blij zijn dat iemand ze kan verzorgen/berijden?

Dus, jullie mening hierover!

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:27

Ik vind het terecht om iets te betalen hoor, als ik op iemands paard rijd. Zij moeten er toch ook stalgeld voor betalen? Je neemt een stukje van de verzorging/tijd op je, ik vind dat je dan best wat kan betalen.

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:28

ik ben ook gespitst van mening, ik snap wel, dat als je een toppaard hebt, en er zelf geen tijd voor hebt dat je dan stallingskosten wil delen enz.
Maa aan de andere kant ben ik het ook met jou eens!

Prince_

Re: Wat vind jij? Betalen om te verzorgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:30

Ja ik vind het idd ook belachelijk.
Ik hoef voor mijn verzorgpaardje niks te betalen.
In ruil daar voor mest ik op de dagen dat ik hem doe de stal uit ,koop ik afentoe snoepjes,of koop ik iets anders voor hem (shabrak,vliegending enz.) Ik zie het ook niet als een straf hoor uitmesten en snoepjes enzo kopen.. Maar ik vind ook als je een verzorger zoekt en je staat op een niet zo'n dure super stal dat de verzorger niet hoeft te betalen..wees juist blij dat hij/zij je paard wilt verzorgen zodat jij op de dagen dat je eigenlijk niet kan.ook niet verplicht naar je paard moet.

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:31

en idd..als je nou op een super paard mag rijden een echt dressuur of springpaard oke..misschien dat ik het dan wel zou overwegen..maar mijn verzorgpaardjee is ook al wat ouder en ik kan er niet zo veel meer mee dus..

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:32

Licht aan de situatie.

Je doet zelf je best om er vanalles voor te kunnen betalen, stalling, hoefsmid, nodige spullen, zodat je plezier van je paard kan hebben.
En dat doet de verzorgster ook, plezier hebben, er kan dus een bijdrage komen, ja.
Op een manege zijn lessen of vrijrijden ook niet gratis.

Zoekt men gewoon iemand voor de tijd, en niet expres lettend op geld.
Dan hoef je niks te betalen

Fantast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:33

Ik heb meerdere verzorgers gehad (lees mensen die mijn paard reden want aan de verzorging deden ze niks) ze waren gratis en lieten het 9 van de 10 keer af weten. Ik liet mijn paard door anderen rijden zodat zij niet eenkennig was en om andere menseneen kans te geven om te rijden, niet omdat ik het nodig had. Vervolgens liet ik mensen ook betalen, niet veel 25 per maand en dan onbeperkt rijden, maar ook die mensen kwamen bijna niet. Dus nu houd ik mijn paard lekker voor mezelf. Ik liet ze dus betalen om zekerheid te hebben dat ze ook kwamen. De laatste was sowieso geen succes, iemand van stal had haar aangeprezen, en ze gebruikten andere zadels, tewijl ik een op maat gemaakt zadel heb.En natuurlijk moet je ook aan de kosten van de eigenaar denken, stalling etc.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:37

Daar zit verschil in vind ik. Als je iemands paard rijd, wat ik trouwens meer als bijrijder zie, dan maak je grbuik van het paard. Als dat paard dan op een dure stal staat is het niet geheel onterecht om klein deel mee te betalen.

Als je echt voor de paarden zorgt neem je voor al veel tijd en zorg op je dan vind ik het niet echt terecht om bijwijze van spreken geld te betalen om iemands paard te borstelen en de stal uit te meste.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:41

Ik hoef (gelukkig) geen geld te betalen. Ik vind het ook niet echt nodig eigenlijk want je helpt er iemand mee zodat die ook tijd voor zichzelf heeft en bovendien kan ik ook niet zomaar heel veel geld missen elke maand
Wel vind ik het normaal om ook eens wat te kopen of mee te betalen aan onverwachte kosten zoals DA of hoefsmid.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:45

Ik snap het best. Een paard kost nou eenmaal veel geld.
Als je op een manege rijdt dan moet je ook (vaak nog meer) geld betalen. En van een verzorgpaard heb je vaak nog veel meer plezier ook. Je kan er meer mee, meer vrijheid en het zijn vaak ook veel leukere paarden om te rijden (niet zo chagrijnig en afgestompt)
En dan vind ik het best terecht dat je voor het plezier dat je daar van hebt wat moet betalen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:56

Ik vind dat er ook wel verschil is tussen een bijrijdster en een verzorgster. Als je paard in een dure pensionstal met volledige verzorging staat en een bijrijdster komt alleen om te rijden dan mag daar best iets tegenoverstaan. Ik vind het anders als je op een doe-het-zelf stal staat. Als je verzorgster dan ook gaat mesten e.d. dan verricht ze ook nog arbeid als tegenprestatie, dus heeft ook de lasten en niet alleen de lusten. Soms zoeken mensen ook een bijrijder om de kosten te drukken. Zelf vraag ik er geen geld voor, omdat ik het fijn vind als mijn paarden aandacht krijgen. Het ligt dus helemaal aan de situatie.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:03

Ik heb nog nooit betaald voor een verzorgpaard en ben het ook zeker niet van plan, tenzij ik een paard op hoog niveau (Z2+) onder mijn kont krijg dan maar dat zit er toch niet in
De laatste jaren krijg ik vrijwel overal zelfs een vergoeding, varierend van benzinekosten en een verzekering, tot een bedrag wat ik ook voor een uurtje lesgeven zou krijgen en bij een heel lastig paard zelfs meer.
Dat vind ik ook wel terecht eigenlijk, ik breng een paard op hoger niveau of maak hem berijdbaar. Een paard is dus bij evt. verkoop ook meer waard.
Ik heb periodiek heel veel aanbod om paarden te rijden, de perioden dat ik evt. niks te rijden heb wacht ik gewoon af tot er weer iets uit de bus komt en meestal pak ik dan een gratis adresje aan en daaruit vloeit dan vaak wel weer iets betaalds voort.
Waar een eigenaar zijn paard wil stallen of wat de eigenaar prive nog voor kosten heeft, is verder ook niet mijn probleem dus ik ben ook echt niet van plan om daar aan mee te betalen. Het staat de eigenaar vrij om zijn paard op een weitje te zetten of te verkopen, hij kiest er zelf voor om het paard op die manier te houden tenslotte

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:35