Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DresslOver schreef:atec is goed, hoog, degelijk en niet al te duur. ooit gehoord van c'est bon? die staat iedere week bij de advertenties in de paard en sport die hebben trailers op huur koop basis, je betaalt een bepaald bedrag in de maand en na een tijd is hij van jou, zo hebben wij ook onze trailer betaald en werkt super!
Roxx schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe Böckmann gekocht voor mijn kabouter (1.80). Bevalt prima!
daffodil schreef:Ik zweer bij de Henra Amazone XL, die is 232 hoog (van binnen) en extra lang, daarnaast is het laadvermogen maar liefst 810 kilo. Dat is best veel voor een 1,5paards trailer!
Deze hebben we gekocht omdat King 1.84 hoog was en dus ook 800 kilo woog. King is er helaas niet meer, maar ik heb precies zo'n zelfde trailer erbij gekocht voor Alfons (1.82). Werelddingen, en tweedehands voor best een vriendelijk bedrag te vinden!
sandr0 schreef:Roxx schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe Böckmann gekocht voor mijn kabouter (1.80). Bevalt prima!
Wat zijn de maten van jouw trailer, dus lxhxb?
Sies schreef:Ik heb een "6e hands of zo" Hati met een zeilen kap, de enige trailer tot nu toe waar mijn paard fatsoenlijk in past, ook in de lengte.
Deze zijn er ook nieuwer te krijgen met poly dak. Het is een Nederlands merk.
Als we een nieuwe klep en bodem hebben kan ik er voor (aankoop van 350 euries) weer jaren tegen.
Mijn paard past niet goed in: brendrup/ westfalia/atec en op vrachtwagentjes
kijk maar eens in mijn profiel.
Mijn vriend heeft wel ijzeren balken onder de trailer gelast om de 5 cm zodat er nooit een zwaar paard door het hout kan vallen en zo op de weg kan vallen.
ik weel dat de lengte tussen de buizen 2,23 is (ja echt lang dus) en dan nog genoeg hoofdruimte. De trailer is 2,25 hoog van bodem tot dak. Ik heb dan wel zeil. Maar volgens mij zijn de nieuwe dat ook. (ga niet zo vaak met en trailer weg, paar keer per jaar vandaar dit opknappertje)
Roxx schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe Böckmann gekocht voor mijn kabouter (1.80). Bevalt prima!
daffodil schreef:Ja maar dan is je totale gewicht ook een stuk hoger denk ik. Ik heb destijds bewust gezocht naar een trailer die met B rijbewijs getrokken mocht worden en daarop kwamen we op de Amazone, totaal 1350. Dus met een beetje normale auto ook dus te trekken!
daffodil schreef:Ja maar dan is je totale gewicht ook een stuk hoger denk ik. Ik heb destijds bewust gezocht naar een trailer die met B rijbewijs getrokken mocht worden en daarop kwamen we op de Amazone, totaal 1350. Dus met een beetje normale auto ook dus te trekken!
levi schreef:Is er dan geen goede 2e hands Humbaur te krijgen.
Mijn moeder heeft een paard van 1.76 en die staat comfortabel in een Humbaur Pegasus.
http://www.kennisbv.nl/pages/aanhangwagen_paarden.asp
Wij hebben ook naar de Atec gekeken maar die is het niet geworden door de hoofdruimte, paard kwam met zn oortjes tegen het dak