gootje2 schreef:stalling, 800 p.j. klopt
hoefsmid, 240,- p.j. klopt (1x in de 2 maanden beslaan, 40,- p.k.) klopt
anders, 100 p.j.
(wormenkuren, vervangingen, extra's)
totaal, 1140 per jaar
verzorger: 480,- p.j. (als ik een verzorger neem voor de dagen dat ik te laat uit ben, en daar 40 euro voor vraag)
ouders: 1200 p.j. (klopt)
totaal: 1680,- per jaar
Dus begrijp ik het goed dat volgens jou de totale kosten 1140 per jaar zijn en 1680 door anderen zou worden betaald? Dan houd je dus zoizo iets over (even er vanuit gaande dat je berekeningen kloppen).
Verder denk ik zeker dat je nog wat dingen bent vergeten:
- inentingen
- spullen (inderdaad zoals iemand al zei die gaan ook wel eens kapot of sommige dingen gaan natuurlijk op
) € 100 per jaar lijkt me erg weinig daarvoor
- verzekering (je kunt natuurlijk besluiten dat niet te doen maar das weer een andere discussie)
- misschien wil je over een tijdje wedstrijden gaan rijden
- lessen nemen? altijd handig lijkt me...
- wat nou als dat land na een paar maanden niet meer kan ofzo, dan ben je aan het paardje gehecht en zal het niet leuk zijn hem weer te moeten verkopen
- als het paard een keer (goed) zoek wordt, weet je zeker dat je dan de dierenartskosten kunt betalen? het lijkt mij persoonlijk afschuwelijk om er dan achter te komen dat je dat niet kunt (niet alles wordt door verzekering gedekt)
- verder heb je zelf natuurlijk nog kleding nodig, als we dan toch op de kleintje gaan letten
En zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik zou zeggen, het lijkt me erg sterk als je voor dat bedrag een paard kunt hebben! Hier in de omgeving ben je dat bedrag al kwijt voor 2 of 3 maanden!!!!