Kunnen paarden zindelijk zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

Kunnen paarden zindelijk zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:10

Onze halfingermerrie staat op de wei met een soort schuilstal/hokje. Tot voor kort dacht ze volgens mij dat dit hokje als WC bedoelt was. De paardenpoep stond er binnen no time een meter hoog en wij maar uitmesten. Maar sinds haar veulen vijf weken geleden geboren is hebben we nog enkele paardenvijg in het hokje kunnen vinden. Het veulen ligt vaak lekker te slapen in het stro en vooral nu met de regen zijn ze veel in het hokje te vinden, maar nog steeds geen paardenvijg, niet van moeders en ook niet van het veulen
Wonderlijk toch?

Zouden paarden dan toch "zindelijk" zijn?

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:21

Je hebt wel zat paarden die alleen in 1 hoek van de stal mesten.

Ik ken ook een paard dat tijdens buitenritten altijd in de berm wilt mesten. Is hij gaan doen toen hij als jaarling mee uit wandelen ging met zijn baasje en diens jonge hond. Die hond werd uitgebreid beloond als die naast het pad poepte, dus toen is dat paard het na gaan doen.

De mijne mest altijd midden op het pad Maar plassen doet hij wel in het gras (logisch) dus daar beloonde ik hem ook maar voor, en de afgelopen keren mestte hij zelf in de berm, dus weer uitgebreid geprezen dat hij zo'n grote jongen is

Volgens mij zijn er dus best paarden die erover nadenken waar ze gaan mesten. En met heel veel handigheid zul je ze ook wel zindelijk kunnen maken.

BeauGeste

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:21

Ja mijn verzorgpaard is echt wel zindelijk In de stal mest ze alleen achteraan en als we buitenrijden doet ze het inderdaad ook in de berm, bijna altijd op dezelfde plaats. Tis wel makkelijk.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:23

Mijn paard poept ook in een hoek.

En mijn gezelsschaps shetlander had een mestbult in de wei.
Dan stond hij mooi te grazen liep hij naar de bult.
Klom de hoge bult op en deed zijn behoefde.

Als hij dan klaar was ging hij er weer vanaf en verder eten.

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:25

Mijn VZpaard plast s'winters alleen maar op stal, buiten alleen als ze echt nodig moet!
Nu moet ze wel buiten, aangezien ze 24/7 op de wei staat

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:27

ja, volgens mij wel...
dat was eens op de TV, er was een vrouw die had allemaal dieren, ook een shetlandpony die ze in huis had!
die was ook zindelijk, vind het wel knap om ze dat te leren!

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:38

Ze had inderdaad ook in de stal wel een favoriete hoek om te mesten, maar ik vind het zo wonderbaarlijk dat ze het daar niet meer doet sinds ze haar veulen heeft. Net alsof ze het vies vond wanneer die daar in zou gaan liggen

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:40

Ja Guusje de Fjord van Jolanda Adelaar is echt zindelijk. als zij met een emmer komt mag hij zijn behoefte doen.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:58

Mijn paard doet zijn behoefte aan de achterzijde, als hij moet poepen gaat hij echt naar die hoek draaien.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:02

mijn vp gooit al zijn ontlasting in het zand Nooit op de stenen en ook niet tijdens het rijden

Lodinn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:16

Ik ha nog nooit gehoord dat je een paard zindelijk kon maken
Maar het is wel handig denk ik!

sandr0

Re: Kunnen paarden zindelijk zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:17

er zijn inderdaad paarden die zinelijk zijn. Heb ee keer een vrachtwagen op een wedstrijd gezien met daarin 2 paarden. Eenmaal geladen kwam de eigenares met emmers en werd er keurig gemest en geplast in de emmer. Ik vond t echt raar maar de eingenares zie: zo heb ik altijd een schone trailer, knap he?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:35

Dat lijkt me erg leuk Sandr0 De mijn mest altijd onderweg en dan ligt er een hele mestbult als hij moet uitstappen.

Nu ik erover nadenk,de mijn is wel zindelijk op buitenritten,hij plast of poept nooit!! 1x heeft hij geplast maar ik denk dat hij het niet meer kon ophouden

_elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:42

Ik ken ook een pony die zindelijk is, die houden ze in een soort "tuin" waar hij dus niet mag mesten, en dan zetten er ze een emmer onder en dan mest dat paard in die emmer. Echt heel knap vind ik dat.

En het is op zich wel logisch dat je paard haar stal schoon houd voor het veulentje, ik denk dat dat heel natuurlijk is. Maar het blijft toch wel speciaal

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:49

Blue_Star schreef:
Dat lijkt me erg leuk Sandr0 De mijn mest altijd onderweg en dan ligt er een hele mestbult als hij moet uitstappen.

Nu ik erover nadenk,de mijn is wel zindelijk op buitenritten,hij plast of poept nooit!! 1x heeft hij geplast maar ik denk dat hij het niet meer kon ophouden

t lijkt mij ook makkelijk maar die van mij poept gewoon heerlijk op de trailer hoor!! Toen ik m net had( kon ik alleen nog maar wandelen) trok ie me de bosjes in als meneer moest plassen.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:53

ja dat kan..ken ook een pony die alles op een plek doet..
is wel makkelijk, stal blijft schoon en makkelijk op te ruimen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:09

mijn paarden mesten allemaal op dezelfde plek, zowel op stal als in de wei of bak. Ik geloof er wel in dat ze zindelijk zijn...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:41

Cyntje schreef:
Ja Guusje de Fjord van Jolanda Adelaar is echt zindelijk. als zij met een emmer komt mag hij zijn behoefte doen.

Wilde ik net zeggen.

www.guusjesfanclub.nl geloof ik..

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:21

weet iemand dan ook HOE je een paard zindelijk maakt????

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:14

mijn shet doet het overal ... mijn ruin is mega netjes ... altijd achter in de stal . en de pension knol is redelijk netjes maar woelt heel zijn stalletje om

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:17

Maroush mest ook meestal op 1 plek.
Maar je kunt je paard met veel geduld ook best écht zindelijk maken, bijv. dmv clickertraining.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:10

Amber was vroeger zindelijk. Ze had een stal waar ze in en uit kon en ik stond haar een keer te borstelen en ze was hooi aan het eten en opeens liep ze naar buiten. Erg maf aangezien ze niet vies is van eten Bleek dus dat ze netjes ging staan mesten. Had ook nooit veel werk en toen kwam grietje, opeens was het gedaan en kon ik mesten als nooit te voren