Heeft er iemand ervaring met paardenmassage?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princessie

Heeft er iemand ervaring met paardenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:02

Hallo!
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met paardenmassage. Heb je zelf de cursus paardenmassage gedaan of heeft iemand je paard weleens gemasseerd? Zit er over na te denken om paardenmassage te doen. Is iemand die daar boeken voor heeft?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:18

Dr is een boek.. dat heet gewoon paardenmassage. Kan je bijna bij elke ruitershop wel krijgen of evt bol.com etc

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:55

Ik heb zelf de korte cursus gedaan, heb m'n paard al eens door iemand laten masseren en ik heb het boek.
Kijk anders eens op massage hippique of sportmassage voor paarden.

Mistic

Re: Heeft er iemand ervaring met paardenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:05

Princessie schreef:
Hallo!
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met paardenmassage. Heb je zelf de cursus paardenmassage gedaan of heeft iemand je paard weleens gemasseerd? Zit er over na te denken om paardenmassage te doen. Is iemand die daar boeken voor heeft?

Ik heb het bij Shah heel lang gedaan en doe het nu nog wel eens voor zijn rug, samen met flexie en extentie oefeningen.

Ik heb het boek ook nog thuis liggen, als je het een keer wilt lenen dan hoor ik het wel van je. Je mag ook wel eens kijkje nemen hoe ik het doe.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:47

volgens mij hebben mijn verzorgpony's het wel eens gehad maar weet het ook niet zeker, (ze hebben wel zoiets gehad) en ik had gehoord dat ze het echt heeeeeerlijk vonden

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:49

Een stalgenoot heeft pasgeleden de cursus sportmassage voor paarden met succes afgesloten. Zij gaat over een tijdje ook mijn pony helemaal masseren.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:03

Ik heb een tijdje een paarden-fysiotherapeut gehad.
Zij deed ook masseren/spieren los maken enz.

Ik zelf was er totaal niet tevreden over, laat staan dat mijn paard beter ging lopen...

Ik zelf hoef dit dus niet meer aan mijn paard, ze krijgt medicijnen/vitamine voor haar spieren en verder masseer ik haar al zelf met het poetsen
Ik zou wel eventueel uit zo een boek mischien eens wat dingen bij mijn paard willen toepassen, maar zij houd daar sowieso niet zo van

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:06

Ik heb in Engeland een opleiding voor Equine Body Worker afgerond, via www.equinenergy.com. Echt uit een boek kun je jammer genoeg niet leren masseren, maar je kunt er wel wat makkelijke grepen waar je weinig kwaad mee kan doen uithalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:21

Paardenmassage als in sportmassage of als fysio??
Sportmassage is wel aardig en best zinvol om een goed lijf goed te houden, maar meer ook niet.
Dierfysio is een pittige, zes-jarige, HBO-opleiding en levert je een erkenning en een beschermd beroep op.

Het is nooit verkeerd om een cursus te volgen, ook die van paardensportmassage is zeker zinvol, zolang je maar niet de illusie hebt daarna paarden te kunnen genezen, want dat kan echt niet. Het geeft je echter wel goede inzichten en handgrepen om een goed paard goed te houden en beter te herkennen wanneer je over een grens dreigd te gaan.

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:58

Ik heb een keer een T-touch cursus gedaan, was ook erg leuk, kon je trouwens ook bij kippen, honden, katten ed. gebruiken.. maar aan 1 cursus heb je niet genoeg, want ik ben 't nou alweer vergeten

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:01

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:31

ikke schreef:
Paardenmassage als in sportmassage of als fysio??
Sportmassage is wel aardig en best zinvol om een goed lijf goed te houden, maar meer ook niet.
Dierfysio is een pittige, zes-jarige, HBO-opleiding en levert je een erkenning en een beschermd beroep op.

Het is nooit verkeerd om een cursus te volgen, ook die van paardensportmassage is zeker zinvol, zolang je maar niet de illusie hebt daarna paarden te kunnen genezen, want dat kan echt niet. Het geeft je echter wel goede inzichten en handgrepen om een goed paard goed te houden en beter te herkennen wanneer je over een grens dreigd te gaan.

Ze wilde het gaan doen voor de ontspanning en zeker niet om medische redenen. Het paard wat ze rijdt is erg soepel en los in de rug.

@Princessie, heb je het boek al een beetje doorgelezen?

Princessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:13

@ Mistic: heb het al een beetje doorgelezen, is wel heel interessant allemaal