Mijn paard heeft van zichzelf een hele dikke bos manen ..
Die ik natuurlijk wel bij moet houden ..

Ik vind het persoonlijk mooi om haar manen kort te hebben, zo komt haar nek beter uit en heeft ze een nog pittigere uitstraling ..
Het probleem is alleen dat zij al dat gefrunnik aan dr manen helemaal niet leuk vind ..
In het begin dat ik haar had, was het zelfs zo erg dat ik dr manen niet eens mocht kammen .. Na veel geduld en herhalen mag ik ze nu wel kammen ..
Maar trekken ... Berg je maar als je daaraan begint .. Ze doet vanalles om eronderuit te komen ..
Ik heb ook al vanalles geprobeert (lees: terwijl ze eet manen trekken (iemand gaf me die tip), kleine stukjes en niet alles tegelijk) maar het helpt niet ..
Toen ben ik gaan snuffelen op internet en vond op de anky site de tip om een pluk manen omhoog te houden, met een kam een deel naar beneden kammen en dan het overige afknippen ..
Dit ziet er al wel netjes uit, maar de manen worden niet dunner en zolang ze zo dik zijn kunnen er dus geen knotjes of iets in ..
Om dit verhaal kort te maken
Hoe krijg ik een bos manen kort en een beetje uitgedunt, zonder dat ik moet trekken??Bestaat deze oplossing uberhaupt