Greenguard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:41

Wie heeft er ervaring met de greenguard van de paardendrogist?

mijn shet is flink hoefbevangen geweest maar mag nu een paar uur per dag weer op een kaalgevreten land staan. Nu kwam ineens iemand met een tip om een greenguard te proberen, zodat hij toch net wat langer buiten kan staan maar niet teveel gras binnenkrijgt.

Hoe zijn jullie ervaringen? blijven die dingen wel goed zitten? ik heb hem besteld via de paardendrogist, een week om te testen maar vind ze niet goedkoop dus het moet wel werken

*edit*

Ze hebben hem ook bij http://prolako.nl/index.php te koop voor de helft van de prijs van de paardendrogist!

Afbeelding

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:52

Kaalgevreten stuk land is gevaarlijk ivm het fructaangehalte. Je kan beter op een wei zetten met wat meer gras, dat kan minder kwaad. Anders heeft een greenguard ook geen zin (bij heel kort gras krijgen ze geen gras te pakken en dat is zielig).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:59

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:37

Ik heb het geprobeerd, maar dat ding verschoof de hele tijd!

Oftewel zonde geld!

Jol1

Re: Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:12

Kyona, waarom is kaalgevreten land rijk aan fructaan? Ik heb begrepen dat kort gras, dat omdat het te koud is en nog moet groeien fructaan bevat. Het gras houdt dan het fructaan vast om als het warm genoeg is te gaan groeien. Zoiets was het toch? Dat is toch anders dan dat het gras kort is, omdat het is afgegraasd.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:09

ga je het toch proberen met bento?

ik zou dan kiezen voor kaalgevreten grasstuk en heel voorzichtig uitbouwen tot halve dag..een uur voor de weide opgaan oud hooi voeren helptook,de maag is dan al gevuld en de ergste trek gestild..

succes

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:00

casanova schreef:
ga je het toch proberen met bento?

ik zou dan kiezen voor kaalgevreten grasstuk en heel voorzichtig uitbouwen tot halve dag..een uur voor de weide opgaan oud hooi voeren helptook,de maag is dan al gevuld en de ergste trek gestild..

succes

ja, heb er goed over nagedacht maar hij gaat zo goed, en staat nu alweer een paar weken een paar uurtjes per dag op een kaal land en is alleen maar beter gaan lopen en vrolijker geworden maar blijf het wel wat eng vinden.. dus vandaar misschien toch de greenguard proberen

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:38

Kort gras is ook gevaarlijk hè, vanwege het aarde- dat gaat schuren in de maag.

De greenguard werkt wel, hadden we ook bij Arie gebruikt toen hij die koliek-aanval had gehad.
Daarna mocht ie een week niet op een vol land staan, maar dat werkte niet.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:56

maar door die greenguard eten kunnen ze zeg maar niet die korte grasplukjes helemaal tot de aarde eruit trekken, aarde krijgen ze dus niet binnen met zo'n ding om lijkt mij?

in ieder geval, ik heb hem een week op test nu, nog niet geprobeerd maar hij is zo hard en lijkt mij niet comfortabel zitten voor Bento... nouja, weekje uitprobere en dan zien we wel

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:01

Was waardeloos bij onze shetjes, trokken dit ding direct van hun hoofd af. Waardoor halster en hoofd kapot was niet doen dus.