Hebben jullie paarden ook zo'n jeuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Hebben jullie paarden ook zo'n jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 08:22

Hee,

Ieder paard heeft wel eens last van jeuk, maar dit voorjaar lijkt het wel extra erg te zijn.
Mijn paard schuurt graag op het moment en heeft best jeuk.
Hebben jullie paarden daar dit jaar ook meer last van ipv de andere jaren?
Ik heb al anti jeuk spul gekocht en het lijkt wel weer iets beter te gaan, maar ik vind het vreemd dat hij er opeens zo'n last van heeft....

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:39

Mijn jaarling heeft super jeuk. Maar de dierenarts moet toch komen enten en chippen, dus dan laat ik hem er even naar kijken. De andere hebben er ook iets meer last van, maar die zijn hun wintervacht wel bijna kwijt nu.

row_bow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:43

Dat kan wel komen door de wintervacht die aan het loslaten is, mijn pony schuurt haar staart heel erg en dat komt door de vliegjes die prikken en die jeuken heel erg, maar je paardje zou ook zomereczeem of zo kunnen hebben..? Kunnen allemaal redenen voor zijn

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:43

Heeft ze geen exceem idd?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:02

Die van mij staan ook beide te schuren, terwijl ze er eigenlijk nooit last van hadden. Wel is me opgevallen dat er van die hele kleine vliegjes zijn. Ook staan die van ons veel in de bak, dus misschien dat het zand ook wel schuurt.

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:25

nee, hij heeft geen eczeem.
Bij ons op stal zijn er een paar die ddat wel hebben.
Maar zo erg heeft hij het gelukkig niet.
Het lijkt ook wel wat beterder te gaan nu.
Misschien dat het kwam doordat het ineens zo warm werd?

Maris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:57

ja dat heeft mijn paard ook. normaal schuurt ze echt nooit en nu al 2 x.. gelukkig niet zo erg hoor, maar toch

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:03

Ja mijn paard heeft er de laatste tijd ook last van en dan meer zo tegen de avond.
Dan komen er allemaal van die kleine vliegjes.(die zijn echt heel klein)
En dan is er geen weide paal meer veilig.

Hier door gaat me paard al om zes naar binnen inplaats van zeven.
Helaas

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:05

Jah mijn paard ook, ze is alweer een lekker wintervachtje aan het maken (ik weet het is een beetje vreemd)en schuurt der kont overal tegenaan. Ze heeft ook bulten op haar kont, is ieder jaar als ze het land op gaan. Zit iets in het gras waar ze jeuk van krijgt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:14

Zou het door het vreemde weer van de laatste tijd komen?

Doordat het nu opeens zo lekker weer is, en eerst nog best wel fris, is er nu een invasie van insecten die nu allemaal 'buiten willen spelen' .
Zouden die 'jeukbeesten' eerder gefaseerd onze paarden pesten, zodat de overlast minder erg is, en door het huidige klimaat zich allemaal tegelijk op onze viervoeter storten?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:32

willem en merel schuren sinds zeop denieuwe stal staan steeds met hun staart aan de boom.
willem heeft nou net zo'n monniken kapsel, in het midden een kale plek en aan de zijkant heeftie nog haar.

geloof dat het nu delaatste paar dagen wel gestopt is, ze jeuken ook niet tot bloedens toe. waar ze staan zijn erg veel mugjes/vliegjes, dus dat zal het wel zijn. (wormenkuur is nl allang gegeven)

hij heeft voor het eerst geen last van zijn vliegenallergie en om hem voor die staart nou zijn hele boett deken om te doen vind ik nix met die hitte.