Mini shet laten verzekeren? (Waarvoor)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXpaard1

Mini shet laten verzekeren? (Waarvoor)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:51

Hoi
Ik ben van plan om een mini shet als gezelschap voor mijn D/pony aan te schaffen! Waar ik 2x per week ga wandelen over de weg, en 2 keer per week ga longeren! En borstelen uiteraard! Maar ik heb geen idee waar ik die dan voor zou laten verzekeren? Wie kan me helpen. Om tips te geven! Waarvoor je een mini shet kan verzekeren? En wat zouden/hebben jullie gedaan, voor je mini shet? Alvast bedankt..(ps: jullie gaan vast zeggen: Dat moet je zelf weten! Maar daarom dit topic, wat hebben/zouden jullie doen. Daar kan ik misschien 1 en af van afpikken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:52

Als je je ene paard laat verzekeren dan doe je de andere toch ook Of is de ene meer waard dan de andere?

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:53

ik zou het zeker doen! omdat het diertje slechts voor de gezelschap is, is hij/zij er nog niet minder door.
maar ik heb zelf een minipaardje dus ik denk al gauw zo van: waarom een groot paard wel en een kleine niet?
ze zijn toch zeker allebei belangrijk, of niet dan?

xXpaard1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:54

Hoi. ja dat begrijp ik. Maar mijn vraag is waarvoor hebben jullie je shet voor gezekerd! Want ik heb nu een uitgebreide verzekering voor me grote pony voor 115 euro per maand! Dat is ook als er iets gebeurt in de trailer. als ik na een wedstrijd ga! Maar daar ga ik bijvoorbeeld niet geen met me mini shet dus dat is al 1 ding waarvoor ik niet hoef te laten verzekeren!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:56

mini pony's kunnen net zo goed ziek worden als grote pony's, en de dierenarts rekend echt geen half tarief, oke ze zijn een lagere dosis medicijnen nodig, dus ja, voor de dood zal ik zo'n pony niet laten verzekeren, maar voor da kosten wel, als je dat met je andere ook hebt gedaan dan, want het is en blijft gokken he, het kan ook dat je veel premie betaald en je pony's nooit ziek worden..

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:59

tjah.. als je het zo stelt mijn mini is alles wat ik heb aan paardenspul, dus voor mij is ze 'belangrijker' dan dat jouw mini voor jou is. (oke.. rare zin ) ik blijf erbij: doen.. het is en blijft een levend wezen.
Mijn mini is zowat overal voor verzekerd, maar mijn situatie is ook anders dan bij jou.

Jol1

Re: Mini shet laten verzekeren? (Waarvoor)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:13

Volgens mij heeft het niet zoveel zin om je Shetje te verzekeren. Je krijgt nooit meer aan dierenartskosten uitgekeerd dan de verzekerde waarde. Stel je Shetlander heeft 300 euro gekost en je verzekert hem voor dat bedrag. Als je dan 500 euro dierenartskosten hebt, dan krijg je toch maar 300 euro uitgekeerd. Als je je Shetlander voor een bijv. 1500 euro wilt verzekeren dan zal de verzekeringsmaatschappij echt wel komen kijken of die waarde wel klopt.

minishet

Re: Mini shet laten verzekeren? (Waarvoor)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:33

Ik heb ook inderdaad ook mee gemaakt wat JOL1 zegt.
Je moet een te verzekeren waarde opgeven net zoals bij een paard. De verzekering - hoe hard het ook klinkt - kijkt naar de gebruikswaarde, de mate van training en de slachtwaarde.

Het is dan dus bijna onmogelijk om je shet voor meer dan 250 euro te verzekeren terwijl hij misschien voor jou emotioneel wel 5000 euro waard is.

Verzekeren wordt gezien als het afkopen van risico, de verzekeraar kijkt alleen naar het economische risico.
Wat niet inhoudt dat je niet veel dierenarts kosten kan (moet) maken voor je shetlander.

Mini Shet

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:23

Mijn shets zijn voor 500 euro verzekerd en ze zijn niet wezen kijken.Hun zijn standaard verzekert dus daar zitten geen dierenartbehandelingen bij.Wel bv opname in de kliniek, acute hulp etc