Goede reden om van voer te wisselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Goede reden om van voer te wisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 11:57

Maandag vertrek ik samen met Pinky voor 5 weken naar Drenthe.
Ik ben van plan om daar regelmatig te mennen. Zeker wel om de dag savonds (als het werk en het weer meezit Lachen )
Nu staat hij op een halve kilo basisbrok (van subli) en ik dacht dat het misschien slim was om deze 5 weken over te schakelen naar sport/prestatiebrok.
Een andere optie zou zijn have bijvoeren. Zelf vind ik dit geen super plan en doe ik het liever niet.

Geen opties zijn meer basisbrok voeren (hij heeft net zo'n mooi lijntje en dat is ook niet de bedoeling van BASISbrok lijkt me?)
Half half voeren (ik wil het in een hele zak meenemen en we hebben helaas geen plek voor 2 hele zakken...)

Dus wat zouden jullie doen? Die 5 weken prestatiebrok geven? Of gewoon op basisbrok houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:12

Zomaar van de ene op de andere dag overstappen op ander voer en tegelijkertijd naar een andere omgeving, lijkt mij niet de beste keuze.
Als je bovenmachtige prestaties van hem gaat vergen dan moet je je voer zeker aanpassen, maar aangezien je het voer niet veranderd hebt in de aanloop naar deze menweek, terwijl je hem conditioneel (hopelijk) wel hebt voorbereid; lijkt het mij niet nodig om hem op rijkere brok te zetten. Je zou iets meer van de basisbrok kunnen geven als ie voor zijn doen hard heeft gewerkt. Als je toch graag iets rijker wilt voeren, doe dan een combinatie van de brokken, basisbrok met een handje prestatiebrok erdoorheen. Zo forceer je de voergewoonte niet en kun je dus aanvullen als je dat wilt, een handje kan ook naar 2 handjes als het nodig is.
Stel zijn voer af op zijn conditie en prestatie en niet andersom.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:29

ik zou gewoon in de gaten houden of ze dunner wordt/minder energie heeft. als dat zo is kan je haar idd wat prestatiebrok erdoorheen geven.