paard erg onrustig in de weide.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

paard erg onrustig in de weide.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:14

Ik zit dus met het volgende probleem onze pony heeft nu een veulen van drie weken oud ik wil mijn paard (fries) er nog niet bij hebben op stal hebben ze direct contact ,paard kan met hoofd in de stal van de pony.
Maar als ik ze in de wei doe doe ik mijn paard achter een draad en pony met veulen ernaast ze kunnen zelfs over het draad heen met elkaar krabben dan word mijn paard helemaal gek ze blijft langs het draad heen en weer rennen terwijl de pony op 1 meter afstand staat .
Vanochtend ging het mis ze rende twee keer door het draad en liep dus bij de pony dat ging wel goed maar ik ben zo bang dat het veulen gaat ruiken bij mijn paard en ze dan een mep krijgt de pony vind alles wel best.
Ik heb haar een tijdje in de bak gedaan dat ging best en net weer in het land gedaan maar weer als een gek te keer gaan, zal ik ze dan toch bij elkaar doen ???

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:20

Kom er net achter dat ze ook hengstig is, ik heb ze een uur bij elkaar laten lopen en ze liep steeds richting de paarden van de buren en maar plassen !

(ging trouwens goed bijelkaar)

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:34

Mooi dat het goed is gegaan.

Voor zover ik weet is dat drukke gedrag juist een teken waaruit moet blijken dat je merrie bij de pony (met veulen) in wil.
Moeders zal haar kleintje wel voldoende beschermen.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:36

Het gaat hel goed hoor ! ik mij zelf maar druk maken het veulen loopt steeds met mijn paard te spelen ,leuk om te zien !

SelindeR

Re: paard erg onrustig in de weide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:33

effe over dat 'door 't draad heen lopen..' Heb je d'r ook stroom op staan? ik heb er stroom op staan, en bij mij proberen ze het al niet eens meer!! klinkt heel zielig, maarja, wat moet je anders!?

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:40

Stroom stond er op maar daar trekt zij zich niets van aan ! maar ondertussen lopen ze al een paar weken met elkaar en dat gaat super goed, zo zie je maar weer ..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:56

Denk dat je in zo'n geval beter je paard erbij kan zetten. denk dat de natuurl zichzelf doet wat betreft het beschermen van het veulen. dat jouw paard dus niet zomaar zal trappen..