hoeveel tijd kost gezelschapspony ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

hoeveel tijd kost gezelschapspony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 17:50

Mijn pony staat nu naast koeien in de wei en ik heb niet de indruk dat ze eenzaam is , maar stel dat ik toch kies voor een schetlander erbij hoeveel extra tijd kost me dat ? Ik ga elke dag naar mijn pony om te rijden en te verzorgen en daar gaat al veel tijd in zitten vind ik !! Mijn vraag is ook wat doen jullie verder met een gezelschapspony ?

ellepel

Re: hoeveel tijd kost gezelschapspony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:03

denk dat je zowiezo wel een half uur moet rekenen..
poetsen, knuffel erbij en zo'n dier moet natuurlijk wel beweging hebben...

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:05

het zelfde als bij je pony vind het zelf een beetje zielig als hij alleen op het weiland staat ga dan bijv wandelen enz..

maar kan er niemand anders een pony bij jullie stallen dan kost het jou niks..

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:11

Of neem een verzorgster voor je gezelschapspony, daar maak je een ander dan ook weer mee blij

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:12

Vergis je niet in de tijd die daar in gaat zitten. Ik heb 3 verzorgpaarden waarvan 2 oude opaatjes en die moeten ook gepoetst worden enz. Bij mij is het wel wat meer werk, omdat ze aan huis staan en ook een eigen stal hebben enz.
Dat shetlandertje verdient dan ook wel wat beweging, anders wordt hij/zij waarschijnlijk een beetje ondeugend .
Maar misschien kun je dan een verzorgstertje nemen voor je shetlander. Maak je niet alleen je andere paard gelukkig, maar ook nog een paardengek zonder eigen paardje.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:51

klavertje schreef:
Mijn pony staat nu naast koeien in de wei en ik heb niet de indruk dat ze eenzaam is , maar stel dat ik toch kies voor een schetlander erbij hoeveel extra tijd kost me dat ? Ik ga elke dag naar mijn pony om te rijden en te verzorgen en daar gaat al veel tijd in zitten vind ik !! Mijn vraag is ook wat doen jullie verder met een gezelschapspony ?

Ik denk dat dat toch nog aardig wat tijd gaat kosten.
Shetlanders zijn dan toch best goedkope pony's. Aanschafsprijs
is laag... en ze eten ook niet veel. Dus dat is het probleem niet.
Máár shetlander hebben óók beweging nodig. Ze worden namelijk
heel snel te dik. Dus toch een paar keer in de week aan de longe
laten lopen. Of wandelen. Of michien wel rijden. Of karretje.
In iedergeval moeten ze beweging krijgen. Want shetlanders worden
aardig snel hoefbevangen als ze geen genoeg beweging hebben....

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:55

Wij hebben dus ook pas een shetlandpony als gezelschap. Ik heb nog het meeste werk aan de ruzies sussen tussen haar twee verzorgstertjes. De meisjes rijden er bijna dagelijks op, zodat ze voldoende beweging krijgt. Ze wordt zo'n twee keer per dag gepoetst. (gelukkig is ze in de rui en dan hebben ze wat te doen) De pony is superbraaf en vindt al die aandacht best. Ik zou gewoon een verzorgstertje zoeken. Als je slim bent dan neem je er dus niet twee zoals ik gedaan heb.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:11

Jol1 schreef:
Wij hebben dus ook pas een shetlandpony als gezelschap. Ik heb nog het meeste werk aan de ruzies sussen tussen haar twee verzorgstertjes. De meisjes rijden er bijna dagelijks op, zodat ze voldoende beweging krijgt. Ze wordt zo'n twee keer per dag gepoetst. (gelukkig is ze in de rui en dan hebben ze wat te doen) De pony is superbraaf en vindt al die aandacht best. Ik zou gewoon een verzorgstertje zoeken. Als je slim bent dan neem je er dus niet twee zoals ik gedaan heb.

Ja ik ken het. 2 meisjes die met 1 pony samen moeten doen. Dart gaat
nooit helemaal goed. Haha

lind_fura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:38

inderdaad dat kan nog wel eens meer tijd gaan kosten als je denk.
ze moeten ook lekker wat aandacht hebben maar dat hoeft geen uren te duren, lekker poetsen beetje knuffelen dat kost niet zo veel tijd. en je kunt het ook heel goed combineren zo neem ik vaak mijn andere paard meer op een buitenrit als handpaardje. dat vinden ze beide super en krijgen ze ook goed beweging.
maar als je bv een hond hebt, neem dan ook je shet mee uit wandelen, zo kun je het goed inpassen in je dagelijkse dingen.
xxx

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:48

hmm, kijk eens om je heen, hoeveel pony's staan niet gewoon te staan in het weiland. Zolang ze gezelschap hebben hebben ze er geen last van... Het is maar net hoeveel tijd je er aan wil besteden. Mankeren ze iets, dan gaat het meer tijd kosten... (eczeem, kreupel etc.)