zelf gekocht ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18872
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:52

Ik betaal mijn paarden zelf en ik heb ze zelf ook gekocht. En ik moet je zeggen dat het HEEEEEEEEL duur is. zucht....
Maar daarentegen ben ik er wel trots op. Ik ben 21 en ik werk dus ik kan het ook zelf betalen. Voor mensen die op school zitten of studeren is dit bijna niet te doen of het is gewoonweg niet te doen.

Groetjes Merilyn

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:58

Pinky_girl schreef:
Alle spullen, voer enz enz betaal ik zelf
Ook de stalling betaal ik zelf.

Als je dat niet doet vind ik het ook niet volledig je eigen pony Lachen


Ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal mee eens...

Op dit moment betaal ik een gedeelte van de stalling, de wormspuiten en entingen. Mijn ouders betalen wel de dierenartskosten en hoefsmid, omdat ik dat simpelweg niet kan betalen aangezien ik van stufi en bijbaantje niet bijzonder rijk wordt, en daarbij ook nog op kamers woon. En Ironique is toch echt wel mijn eigen paard (staat ook nog op mijn naam). Mijn ouders hebben haar voor mij gekocht toen ik 14 was, en zo'n bedrag kon ik in ieder geval niet ophoesten op die leeftijd.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 10:00

Ik heb Rocco voor de helft zelf betaald, de andere helft hebben mijn ouders betaalt, hij was fl3500,- inclusief zadel en hoofdstel. Het onderhoud betaal ik zelf alleen ik krijg wel het gelf dat mijn ouders ook betaalde toen ik op de manege les had.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 10:09

ik heb Joy ook zelf betaald, en ik heb er als het goed is volgend jaar een kleintje bij..je moet er een hoop voor laten, maar ik heb het er graag voor over

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:08

Ik heb geen een van mijn paarden zelf betaald en ze staan op mijn naam. Ook het tuig niet en het gros van de spullen niet. Pas sinds een jaar betaal ik mee aan dingen zoals da en verzorgingsproducten. Ja, op dat gebied ben ik behoorlijk verwend. Maar hoe dan ook ik laat er wel veel voor, heb het er graag voor over. Ze staan ook aan huis en een weekje weg zit er voor mij echt niet in. Ik beschouw ze toch echt als mijn paarden.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:20

Ik heb Pompidou zelf gekocht.
We hebben onze eigen stal, maar ik betaal wel mee in de kosten, dat vond ik zelf wel zo eerlijk.
Zelf betaal ik ook de hoefsmid en entingen enz.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:36

Alles betaal ik zelf. Al zijn spullen, stalling, onderhoud en mijn eigen rijkleren. Alles. Mijn ouders betallen alleen contributie van de club.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:44

Sorry, dubbel gepost
Laatst bijgewerkt door Hanneke84 op 30-05-02 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:44

Ik heb alles zelf betaald, april zelf.
wormenspuiten, entingen, veeartskosten etc.
Ik heb ook gratis stalling Haha!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:16

ik heb um gekregen!! Haha!
mijn ouders betalen alles.voer, vee-arts, entingen benodigdheden enz..
als ik een nieuwe cap ofzo wil, krijg ik die voor mijn verjaardag.. laarzen krijg ik vaak zomaar!!:D
Ik ben gewoon een mazzelkont Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:36

Mijn ouders hebben onze paarden gekocht, ze zijn dan ook niet van mij
alleen, maar van ons allemaal! Mij kost het dus niks, behalve als ik bandages wil hebben ofzo. Ik heb wel zelf een dressuurzadel gekocht voor Lous.
Groetjes LIL

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:28

Ik heb mijn pony en paard ook zelf betaald. De verdere kosten als dierenarts, veearts en stal enzo betaal ik ook allemaal zelf. M'n ouders betalen er helemaal niets aan mee. Ze hebben alleen meebetaald aan het zadel van mijn pony, omdat m'n zusje er het meeste op reed.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:32

ik heb loulou zelf gekocht (2300 gulden) ze staat gestald bij mijn tante dus ik hoef geen stalgeld te betalen, maar natuurlijk wel brokken, hooi enz. mijn ouders betalen 16 euro in de week (10 voor loulou en 6 zakgeld, maar dat gaat ook op aan loulou) en de rest betaal ik zelf. dus hoefsmid, wormenkuur, enten enz. af en toe betalen ze wel eens van iets de helf ofzo, maar eigenlijk moet ik alles gewoon zelf betalen.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

pony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:55

mijn eerste pony heb ik voor de helft zelf betaald, ik heb hem naar de z gereden. hierdoor werd hij zoveel waard dat ik een nog vrijwel groen paard voor de opbrengst van de pony kon kopen.
stallen hebben we thuis hierdoor blijven de kosten beperkt.

Wat je voor een pony betaald is afhankelijk van hoe graag je hem wilt, wat hij kent, zijn gezondheid, zijn leeftijd.

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 00:09

Gekregen!

Ik heb Olivia zelf ingereden,en toen ging ik wedstrijden met haar rijden en dat ging heel goed dus toen zei mn opa (dat was dus haar eigenaar) "als je een wp in de Z hebt,is ze voor de helft van jou" dus ik ging fanatiek rijden,ik mocht M starten,en toen zei mn opa "als je de punten hebt voor de Z is ze voor de helft van jou"
Ik natuurlijk nog fanatieker,en toen kwam ik thuis van mn eerste wedstrijd in de M,en ik had een winstpunt,en mn opa zegt "gefeliciteerd,ze is voor de helft van jou"
Een paar maandjes geleden heb ik de andere helft erbij gekocht,em nu mag ik Z starten! Party!!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 02:05

Zelf betaald, en ik betaal nu nog steeds al haar spullen, stallingskosten,hoefsmid e.d.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 07:46

Ik was net 13 jaar toen ik Evita kreeg, dus ik had nog niet zo heel veel geld. Zelf had ik 200 gulden (gespaard) betaald en mijn ouders de rest. Toen ik Evita kreeg heb ik ook geld gekregen van mijn opa om spullen te kopen voor haar!! heel aardig van hem.

Voor de rest betalen mijn ouders de stalling en de vaste kosten aan Evita (hoefsmid, veearts, verzekering etc.) en ik betaal zelf de spullen die ik koop voor haar.
Ik krijg wel wat minder zakgeld dan mijn broertje en zusje, omdat dat eerlijker is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 07:56

Ik heb vroeger mijn ouders helemaal gek gezeurd om een eigen pony. Helaas. Ze vonden het absurd om mij zo'n duur cadeau te geven.

Toen ik mijn eigen inkomen had heb ik mijn eerste draver zelf gekocht.