paarden op dee overwoekerde bak??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lind_fura

paarden op dee overwoekerde bak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 09:40

heyhey

even een nieuw onderwerp.
wij zijn een poosje terug verhuis en bij ons nieuwe huis zit een soort van pak, gewoon met witzand. nou is alleen die bak helemaal overwoekerd met gras en onkruid.
ik vroeg me af of je daar dan gewoon af en toe je paarden op kon laten staan grazen zodat de planten weg gaan of moeten we het omleggen?
ik vraag hier na met het oog op zandkoliek, ik had hier namelijk laatst voor het eerst van gehoord en wil natuurlijk niet dat mijn paarden ziek worden.
dus mijn vraag is: kan het kwaat dat ik af en toe mijn paarden op onze begroeide bak laat grazen?

groetjes

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:00

haaj merle

Ik zou eerst eens even kijken wat voor onkruid er staat, dat je ze niet tussen de giftige plantjes zet Als je ze gewoon af en toe laat grazen kan het wel, alleen groeien die plantjes wel heel hard weer terug hoor Denk dat het handiger is om al die plantjes gewoon te vernietigen

Dit staat trouwens een beetje verkeerd, zou even temmen.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:37

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:40

zou ik zelf niet doen, vaak zijn het maar plukjes gras dus de kans dat ze de wortels en zand mee op eten is vrij groot.
als ik jou was zou ik er even met de cultivator erdoorheen en dan de wortels er zoveel mogelijk uithalen....

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:44

Stomme vraag misschien hoor, maar kun je ze niet gewoon op de wei laten grazen??? En jullie bak zal niet erg veel gebruikt worden anders heeft het onkruid geen kans.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:41

Ik zou het niet doen, misschien zitten er giftige planten tussen en ten tweede is de kans erg groot dat het paard veel zand naar binnen krijgt en de gevolgen daarvan zijn niet bepaald leuk, kan ik je uit ervaring zeggen. De pony die ik twee jaar geleden had heeft er meerdere malen koliek door gehad.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:45

als ze net daarnaartoe verhuisd zijn is de bak inderdaad misschien niet veel gebruikt
dagje ervoor uittrekken om onkruid te wieden en dan plak hooi in de bak leggen om bij te voeren?
of laat je de paarden er alleen maar in om 'het gras in de bak te maaien'? dan kun je het beter gewoon doodspuiten met round-up of zoiets, en dan weer lekker gaan rijden in die bak. bofferd met een bak aan huis!

lind_fura

Re: paarden op dee overwoekerde bak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:31

de bedoeling is eigenlijk dat de paarden nou in de zomer af en toe een keertje bij huis kunnen staan. ze staan in de wei een paar km verder op en het is eens gezellig om ze in het weekend bij huis te hebben.
we hebben ze inmiddels een keer op de bak gezet en goed hooi bij gevoerd, omdat ik al een keer eerder had gehoord dat ze van zichzelf nooit giftige planten zouden eten alleen als ze erg veel honger hebben. dus ze hebben eerst het lekkere gras weg gegeten en toen zijn ze aan het hooi begonnen en hebben duidelijk planten laten staan.
die gaan we waarschijnlijk er uit trekken en de rest dood spuiten.
groetjes

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:20

Merle let op hoor, er zijn genoeg paarden die wel de gifige plantjes (per ongeluk) opeten. Ik zou het risico niet nemen! Tenzij je zeker weet dat de plantjes niet giftig zijn