Mijn 3-jarige paard loopt voor een paar maanden in de wei. Ze staat dag en nacht buiten, samen met 3 andere merries. Omdat ze nog wel eens last heeft van traanogen heeft ze, erger dan de andere paarden in de wei, last van vliegjes bij haar ogen. We maken de ogen elke dag schoon met gekookt water maar door die vliegen wordt het er niet snel beter op.
Nu hebben we laatst een vliegenmasker gekocht, alleen van de 6 keer dat ik kwam kijken lag hij al 6 keer af en was meteen gescheurd, niet echt een succes dus! Dit is een voorbeeldplaatje van het masker, ook met oren en 2 van die touwtjes die zelfs met knopen nog losgingen:

Wat voor masker kunnen we nu beter proberen, gewoon zo;n franjeding wat je aan het halster kan vastmaken, of een franjeding met keelriem zodat hij ook zonder halster kan:

of toch zoiets, met een bontrand, en dan met of zonder oren. Dit is stugger spul dan die ik had, maar dit zit wel weer met klitteband vast..:

Ik hoor graag ervaringen van jullie met een van deze, of een ander soort masker. hou er dus wel rekening mee dat hij dag en nacht om zit en dat er ook andere paarden bij in de wei lopen.

Ze gaat rollen met dat ding op, er komt stof in en als het waait, waait de stof in haar ogen... dan maar vliegen...
dat was van korte duur
ze heeft hem nooit langer dan 5 minuten opgehad, dan had ze hem alweer ergens aan 'afgeveegt'. Niet echt ideaal dus.

) alleen ik weet niet of het goed helpt tegen de vliegen, maar denk het toch wel