hellupp kijk snel(fjorden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roxyolly

hellupp kijk snel(fjorden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 17:11

Hooii hooii

ik heb een fjord ze is een beetje aan de dikke kant Dat is niet erg maar nu mag ze de wei Op hOe lang kan zei de wei op nu staat ze vaan 4 dagen in de week van 8 tot 2 zo iets
x x x Roxanne

pleas helpp

roxyolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 17:24

help mij

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:27

ja dat is eigenlijk..(volgens mij) al goed wat je nu doet maar je moet haar dan niet ( niet te veel) iets anders bij voeren, maar je kan die fjord ook in een kaal weitje zetten waar wel een beetje gras staat maar niet zo veel van dat hoge verse gras

ik hoop dat je hier wat mee kan
groetjes en nog succes!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:55

Ik heb je topic even verplaatst naar VSW. Zou je er ook rekening mee willen houden dat MSN-taal niet toegestaan is op Bokt?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:58

Je kan je paardje veel beter gewoon de hele week op het gras laten staan en vooral niet bijvoeren als er genoeg opstaat.
Nu heb je iedere keer als hij op land land komt het risico dat hij zich overeet en koliek krijgt!En lekker gaan rijden!

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:26

Als je de mogelijkheid heb om hem op een wat schraler stukje te zetten zou ik het zeker doen.
Heb ook een fjord gehad, nou die barsten op het laatst bijna uit zijn velletje van al dat gras!!
S"nachts naar binnen is ook een idee.

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:09

Onze fjord eet de laatste restjes van het kale stuk van onze kwpn'er op. Oftewel hij loopt de heel dag op een hele kale wei. Dat is de enige manier om hem in conditie te houden. Hij krijgt er verder niks bijgevoerd en wordt wel gereden/aan het werk gezet. Dat is dus ook mijn advies richting jou. Zet hem op een kaal stuk wei.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:25

Het beste is om je fjord gewoon op een kaal stukje wei te zetten en dan gewoon hooi bijvoeren (geen brok)..
Maar als je geen andere mogelijkheid hebt, is het goed dat je hem zo kort op een vol stuk wei zet, maar hierbij moet je hem wel laten bewegen.

roxyolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:34

dankje dag en nacht staat e niet! we hebben een redelijk kaal stuk ze krijgt 1/4 biks en een plak kuil per dag

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:52

kuil is ook heel eiwit rijk he! Je kan beter hooi geven als je dan toch nog wat wil geven voor de nacht.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:37

een plak kuil? van zo'n groot pak of van die mini pakjes? dat is een heel verschil! zo'n grote plak is misschien wel veel te veel!
en inderdaad kun je dan beter wat schraler hooi voeren dan vette kuil.

Saika

Re: hellupp kijk snel(fjorden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:47

Kuil moet je niet voeren aan een fjord! Veel te veel eiwitten. En, zoals al gezegd is, uit het weiland halen, en schraal houden.

Mijn fjord loopt meestal in het zand, heel soms in een zeer kaal weiland waar de andere paarden alles op hebben, en dan een uurtje ofzo. Bijvoeren doen we met hooi en granenmix en lucerne. Zo voorkom je problemen met koliek, hoefbevangeheid en vetzucht.