sinds twee jaar is het heel toevallig dat ze zodra ze een tijdje in de wei staat witte vlekken krijgt, een soort pigmentverlies. de haren vallen niet uit, ze worden gewoon wit, verspreiden zich snel en worden allemaal vlekjes. ik moet het dan behandelen met imaverol? ofzoiets, dan wordt t minder en stopt t meestal met vermeerderen, maar ze blijven zichtbaar. zodra ze gaat verharen gaan ze weer weg, maar nu krijgt ze ze weer. heeft iemand van jullie dat al eens meegemaakt? komt dit door zon, gras, ouderdom? ze is al 16. verder heeft ze nergens last van, geen schuurplekken, mok schimmel, niks.
misschien moet dit bij medisch, maar dat hoor ik dan wel.
Heb je er een foto van? Wat was de vader ook al weer van Holly? Ken namelijk meerdere hackney's die dit verschijnsel hebben, echter heeft het niks met schimmel te maken. De fokmerrie die wij tot het najaar gehad hebben had dit ook. Voornamelijk in de hals witte vlekjes, naar mate ze ouder werd werden het er meer. En alleen in de zomer.
John's firstling is de vader. heb er geen foto van, t zijn gewoon een paar witte haren in de vorm van een rondje, en ze verschijnen op steeds meer plekken. gingen ze bij jou weg?
Of zijn het meer echt ronde vlekken zoals bij deze? Dit is namelijk van ringworm. Ook behandeld met Imaverol, weet alleen niet meer of die plekken het hele seizoen zijn blijven zitten.
ik was er wel vlot bij maar t vermenigvuldigd zich toch vrij snel. nu heb ik een vlekje weggeknipt in de hoop dat t weer bruin wordt, je moet wat bedenken he.