Manege of boerderij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Manege of boerderij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:09

Hoi,

Tja wat vinden jullie fijner qua stalling enzo? Ik ben nu overgegaan van een manege naar een boerderij.
Lekker weiland enzo en je mag zelf weten tot hoelaat je erheen gaat, ja een stalverhuurder heeft ook regels, maar je mag er wel tot later blijven dan bij de meeste manege's.
Wat vinden jullie fijner?

Groetjes Sharona

xXpaard1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:26

Ik vind een pony op een boerderij fijner!! xxx

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:26

Een boerderij
bij de maneges moet je rekening houden met de lessen, en heb je al die (kleine) kinderen om je heen lopen, vind het zelf niet echt prettig maar dat is mijn mening
Op een boerderij kun je tenminste je 'eigen gang gaan'. Je hoeft geen rekening te houden met de lessen e.d.

SAMIERTJE

Re: Manege of boerderij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:31

Ik heb zelf geen eigen paard, maar als ik een paard zou hebben zou ik hem ook liever op een boerderij plaatsen .
En ja wat Wan al zei; niet teveel mensen die om je heen lopen (is soms wel gezellig natuurlijk, maar ook wel eens behoorlijk irritant), en je kan idd meer je eigen gang gaan.
Teminste, lijkt mij.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:33

Mijn haflinger staat 'gewoon 'bij mensen,die zelf ook nog een fries hebben.
En dat bevalt me prima...
Ik kom geregeld op de manege,en het is daar wel gezellig;daar niet van,maar ik zou m'n paard er niet willen stallen..vind het er altijd veel te druk;je kan bijna nooit 's alleen in de bak gaan rijden...
Ik heb 't gevoel dat er soms wel geroddeld word enzo,en daar hou ik dus écht nie van..en daar heb ik nu geen last van

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:34

Wij hebben een pensionpaard op onze boerderij staan. Is wel fijn hoor. Ze kan komen en gaan wanneer ze wil, ze heeft de bak altijd tot haar beschikking. Paarden worden op vaste tijden gevoerd en kunnen lekker naar buiten zonder rekening te houden met iets.

Zelf zou ik het ook zo willen hoor!

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:47

Ja idd die kleine kindertjes die je pony met vanalles en nog wat voeren en mensen die niet eens normaal kunnen rijden rijden gewoon met sporen ed.

Dan is een boerderij relaxer als een manege

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:13

Ik heb zelf geen eigen pony. Maar mij zou het fijner een pony op een boerderij. Je hebt idd geen last van mensen waar je rekening mee moet houden. En je kan lekker je gang gaan met je pony .

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:23

Het voordeel van een manege is de binnenbak die er vaak niet op een boederij is
Maar een boederij is wel veel rustiger vaak en de paarden hebben meer vrijheid vaak dus lastig

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:27

Boerderij!
Je hebt meer vrijheid, en er is minder drukte.
Bij een manege is het altijd zo druk, en kan je haast nooit eventjes rustig in de bak rijden..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:35

boerderij, heb ik ook, enorme weilanden waar je heerlijk op kunt galoperen, geen gezeur, kan je paard apart zetten als het moet. soms is het natuurlijk wel gezellig als er mensen zijn, maar dan moet je ook met ze in de bak rijden enzo en kan je nooit lekker zelf rijden. Houd je van gezelligheid, kletsen dan manege, wil je lekker rustig je eigen gang gaan dan boerderij. op de manege is er natuurlijk altijd iemand die je wilt helpen en advies geven. op sommige boerderijen heb je zo die mogelijkheid niet natuurlijk

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:55

BOERDERIJ!

Ik zou voor geen goud op een manege willen staan.
Al die mensen daar die je altijd maar op de vingers kijken en overal op letten (hou er niet zo van om bekeken te worden als ik rijd)
En op een boerderij heb je veel meer vrijheid, niet zo veel regels als op een manege.

Tja ik sta al 4 jaar op een boerderij en heb het reuze naar mijn zin

(sharoon en voordeel voor jou van nu is dat we eindelijk samen kunnen rijden )

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:57

Hmmm. De keuze is er niet, maar ik zou voor een pensionstal gaan. Dan heb je toch de luxe van een binnenbak die veel maneges hebben, en de lesklanten ontbreken. Nadeel kan wel de arrogantie zijn, maar daar heb ik geen last van.

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:24

madelen ; we hebben het hier over manege's en boerderijen maar je hebt wel gelijk, het is wel rustig, maar de arrogantie hou je toch!

Rianne ; Ja dat zeker wel

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:52

boerderij!!! met heel veel land, een afdakje en bossen in de buurt, meer heb ik niet nodig:) alleen het vinden van zo'n plekje valt niet mee...
op een manege zou ik absoluut nooit willen staan, ten eerste de luxe dingen die ze daar hebben, hoef ik niet. verder staan ze in de winter vaak binnen, dat is ook iets wat ik abosluut niet wil en alleen de sfeer al die er op de meeste plaatsen hangt.. blegh

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:05

wat mij aan een manege zou trekken is de bakken, al de spullen zijn er die je nodig zou kunnen hebben, mensen met verstand van paarden die je advies kunnen geven, gezellig rijden. Maar dit is leuk voor een tijdje, je hebt altijd te maken met mensen die over je roddelen, ik zeg niet dat dit op een boerderij niet zou gebeuren maar je kent maneges. meiden die naar je zitten te staren en het constant maar hebben over dingen die je niet goed doet. nee, geef mij maar een boerderij, ik nodig wel vriendinnen uit om mee te gaan rijden, een bak in de buurt waarin ik mag rijden dus ik heb geen klagen.

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:36

nou mijn voorkeur gaat ook uit naar een boederij.
Op een manege loopt veelste veel kak mensen die vinden dat hun paard altijd beter is dan die van een ander
Nee geef mij maar een boerderij of waar ik nu sta een gewezen boerderij. stal middendelfland in schipluiden! heb het er super naar mijn zin en de mensen zijn gewoon lekker gewoon, en onwijs aardig

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:41

Een boerderij, er staan nog 6 andere paarden alleen worden er maar 3 bereden (bij hoge uitzondering de shet ook een keer ) dus dat betekend dat de bak vrijwel altijd vrij is. Verder (veel) weiland, ruime boxen en leuke stalgenoten. En de boer heeft al zijn hele leven paarden en ook veel gefokt voor het een pensionstal werd dus die weet veel van paarden. Ook fijn als ik een paar daagjes weg ben, altijd iemand die dan even een oogje op mijn paard kan houden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:53

boerderij!!!

vaak ook niet zo 'niet te betalen' als een manege, en geen irritante 'bar-hangers' die alleen een paard voor de mooi hebben...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:42

Ik ga voor een kleine pensionstal, daar sta ik ook!

poll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:52

ik ga voor een manege. ik heb zelf geen eigen paard. ik weet niet goed hoe het op andere manege's is, maar ik zou het super relaxed vinden als m'n paard op de manege zou kunnen staan waar ik nu rijd. altijd een binnenbak vrij en kan eigenlijk ook altjd in de buitenbak. we hebben veel extra's zoals stapmolen, solarium, binnenspuitplaats warm en koud water. ik zou het helemaal top op mijn manege hebben.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:24

Ik sta zelf met veel plezier op een grote pensionstal. Veel luxe, echter geen binnenbak (kan wel maar werd het pensiongeld flink verhoogd, en dat wou meer dan de helft niet). Geen manege, omdat ik mij nu al kan ergeren aan de kinderen van pensionklanten en opgeschoten verzorgpubers

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:37

op de boerderij!!! lekker knus stalletje ongeveer 10 paarden en heb t super naar mn zin + dat ze lekker de wei op gaan

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:53

Zeker een boerderij! Ik heb eerst op 2 manege's gestaan, en nu op een boerderij. En daar heb ik het veel beter naar mijn zin, en mijn pony ook!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:05

Boerderij!!

Mijn winterstalling is een boerderij met binnenbak en mijn zomerstalling is een boerderij met zeer fijne eb en vloed buitenbak en 24 uurs weidegang, onbemest en kuddes. Beide boerderijen zijn supergezellig!

Onbeperkte openingstijden, mits de boer of anderen er geen hinder van hebben natuurlijk, je kan je eigen gang gaan, zelf je rantsoenen regelen en het is heerlijk rustig, zeker op de zomerstalling. Niemand bemoeit zich met elkaar, op wat goedbedoelde adviezen na..