Welk Scheermachine speciaal voor benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Welk Scheermachine speciaal voor benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:45

Vanwege Medische reden moeten wij voorlopig de benen van onze tinker blijven scheren zodat er voldoende licht en lucht bijkomt.
We willen graag zelf een machine kopen zodat we niet afhankelijk zijn van anderen.
T liefst eentje die nog leuk betaalbaar is. Het is puur alleen voor haar benen. Ik had een Moser Askar voor 109,-- bij de paardendrogist gezien en dat leek me wel iets maar mss heeft iemand betere tips.

Ik hoop dat het hier bij medisch goed staat. Want t gaat absoluut niet omscheren van het hele lichaam ofzo…

rowo

Re: Welk Scheermachine speciaal voor benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:28

Ik ben gewoon naar de electronicazaak gegaan en heb daar een scheermachine gehaald. Ik heb er nu eentje die eigenlijk bedoeld is om honden mee te scheren. Ik scheer er de witte voetjes, oren, onder zn hoofd en achter de oren mee. Het gaat prima. Als er veel haar zit heeft ie er soms wat moeite mee.
Volgens mij kostte dit apparaat ongeveer €50,-, maar weet het niet zeker. Hij gaat niet zo lang mee (natuurlijk afhankelijk van hoe je er mee omgaat) maar is wel een stuk goedkoper als de 'echte' paardenscheermachines!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:28

Ik ben gewoon naar de electronicazaak gegaan en heb daar een scheermachine gehaald. Ik heb er nu eentje die eigenlijk bedoeld is om honden mee te scheren. Ik scheer er de witte voetjes, oren, onder zn hoofd en achter de oren mee. Het gaat prima. Als er veel haar zit heeft ie er soms wat moeite mee.
Volgens mij kostte dit apparaat ongeveer €50,-, maar weet het niet zeker. Hij gaat niet zo lang mee (natuurlijk afhankelijk van hoe je er mee omgaat) maar is wel een stuk goedkoper als de 'echte' paardenscheermachines!!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:32

Ik scheer mijn paard (benen. oren voetjes etc.) Ook met een moser.
Goed ding, maar ik heb de oplaadbare variant, en die is na 3 kwartier/ een uur ofzo wel leeg...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:39

Ik heb er eentje bij de Marskramer gehaald, hij was 15 euro, hele zware kwaliteit, en hij doet het nu na een jaar nog fantastisch goed

Het merk is BabyGliss (1 van de betere merken voor de mens scheermachines

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:52

Als je de sokken van een tinker moet scheren kom je er echt niet met een machine van onder de €100,- Ik ben hondentrimster en kom veel tegen in mijn vak. De beste die er is, is de Aesculap, deze kun je volgens mij ook bij Divoza krijgen. Kost alleen wel €300,- maar daar doe je dan ook 20 jaar mee.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:00

bedankt voor de reacties

Replay, haar sokken zijn er al vanaf maar dat willen we voorlopig bijhouden. 300,-- gaat me wel iets te ver want t is eigenlijk maar voor een aantal x. Dan zou ik nog beter kunnen huren.
Zo'n hele goedkope ben ik idd ook bang voor dat het niet gaat lukken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:02

Met zo'n goedkope red je het niet, of een halve keer.
Want dat red ik bij m'n KWPN-er niet eens

Ik ben toen ook voor de aesculap gegaan.
Ik was die goedkope pokke rommel helemaal beu, vooral als je dan de dag voor wedstrijd met 2,5 opgeschoren been staat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:03

Ik doe er al een jaar mee, met mijn soort van kwpner die sokken als een fries heeft als ik ze niet scheer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:06

Dan heb jij meer mazzel dan ik gehad
Ook de Moser, die voor paarden zou moeten zijn, stopte al na een paar keer.

De Aesculap doet het na een jaar of 6? nog steeds

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:09

Ik had zoiets van, ik koop eerst wel een goedkope, dan kijk ik hoelang ik daar mee doe, kan ik alsnog een dure kopen. Maar deze doet het nog prima, en als hij dan kapot gaat, kan ik in ieder geval niet wakker liggen van die 15 euro

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:13

Idem deed ik dat ook.
Eerst een goedkope bij de blokker, toen een iets duurdere, toen een duur merk, maar alles liep vast.

Toen in de paarden winkel de moser.
Die hield het wel langer vol, maar nog steeds erg kort en toen die er mee stopte ben ik direct naar de winkel gereden (was gelukkig nog net open) en heb de aesculap gekocht.

Ik vond het verschrikkelijk duur, wilde het eigenlijk niet.
Maar achteraf gezien geen seconde spijt

Maar mocht idd eentje van 15 euro het vol houden voor een jaar, dan is dat super
Daar kun je dan idd niet wakker van liggen als die dan eens stopt

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:37

Ik heb de moser artiko en scheer daar mijn hele mini´s mee.
Voor kleine apparaten geld wel altijd kleine mesjes zijn sneller bot, vooral beenwerk is vaak nog zanderiger, dus vaker slijpen.
Aesculaap is idd ook super maar die gebruik ik alleen in mijn trimsalon.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:19

Jellie schreef:
bedankt voor de reacties

Replay, haar sokken zijn er al vanaf maar dat willen we voorlopig bijhouden. 300,-- gaat me wel iets te ver want t is eigenlijk maar voor een aantal x. Dan zou ik nog beter kunnen huren.
Zo'n hele goedkope ben ik idd ook bang voor dat het niet gaat lukken...

Of je moet idd huren.
Om wat voor medische reden dan, schurft of mok? Als het zoiets is zegt niet dat het na de behandeling nooit meer terug komt namelijk..

In ieder geval, een voorheen stalgenootje van mij had er ik meen één bij de Kruidvat vandaan geplukt, ik heb der niet horen klagen. Was ook een goedkopere. Hoewel ik nou wel erg veel negatieve reacties hoor, dus ik geef je geen garantie verder .

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:42

Miirthe, Ik durf t bijna niet te zeggen maar ik heb gewoon een philipsje gehaald voor 30 euro
En we hebben haar benen er prima mee kunnen doen
Het is idd vanwege schurft.. Ze is ook een paar x goed gewassen met sebacil maar ik weet idd dat het ooit terug kan komen.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:01

Miirthe schreef:
In ieder geval, een voorheen stalgenootje van mij had er ik meen één bij de Kruidvat vandaan geplukt, ik heb der niet horen klagen. Was ook een goedkopere. Hoewel ik nou wel erg veel negatieve reacties hoor, dus ik geef je geen garantie verder .

Na een partij dure apparaten, vele vastloop partijen, half opgeschoren benen en staarten verder zijn wij beland bij de Kruidvat. Scheerapparaat heeft maar liefst €4.99 gekost en doet het nog steeds terwijl wij er veel mee scheren. Daar kunnen al die dure krengen niet tegenop.

Echt dik haar kan het niet scheren, maar het is wel zeer geschikt voor de oren, benen (m.u.v. Tinkers, Haflingers e.d. ), staart en neusharen.

Voor het groffe werk heb je wel een wat zwaarder apparaat nodig. Anders kom je er niet door heen.