Heen en weer lopen in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Heen en weer lopen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:54

Ik heb een paardje opgevangen maar het beesie loopt elke keer langs het draat heen ( vooral net tegen tijd dat ze eten krijgen )
maar ze doet het ook heel erg als ik mijn andere pony er uit haal dan blijft ze het doen tot de ander terug is( dan ook in draf en galop)
ze hebben een zout blok hooi een pion dus verveling kan het niet \zijn

wat zal ik hier nog meer aan kunnen doen
ik voer nou wel kanmile bij ( voor stess )

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:00

een andere pony/paarde bij haar in de wei zetten. Ze wil duidelijk niet alleen zijn.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:12

ze staat niet aleen maar met zijn 2
en ja de andere pony is wel is een uurtje weg en zij zelf ook
maar ze doet het dus ook als de andere pony er bij staat

chelsea82

Re: Heen en weer lopen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:00

Heb dat probleem ook met 1 van de paarden.
Maar die doet het niet rond etens tijd, want dan staan onze paarden niet buiten.Ook wel logisch dat een paard naar binnen wil als er gevoerd gaat worden, dan gaan ze wel heen en weer drentelen.
Mijn paard doet het wanneer ze het zat is, dan begint ze heen en weer te lopen.Die wil geen hele dagen buiten staan.Een paar uurtjes en dan begint ze.Of wanneer 1 van de andere paarden naar binnen gaat.
Ik haal haar er dan uit en zet haar op stal en dan is het goed.Dan is ze rustig.Ze doet het niet altijd.Het kan zo een paar dagen goed gaan en ineens gaat het weer een paar dagen slecht.
Soms haal ik haar dan naar binnen en na een tijdje zet ik haar weer even in het land en dan is het weer even goed.
Bij ons staan ze nog met meerdere paarden buiten.
Die van jou blijft alleen achter als die andere pony er uit gaat.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 06:58

-> VMR VSW

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:17

Meestal gaat dit wel over als ze eenmaal doorhebben dat de andere pony na een uurtje weer terugkomt.
Mijn pony´s doen dit ondanks dat ze met meerdere staan zodra er een uit de wei gehaald wordt. Als ik dan vanuit de verte kijk wat ze aan het doen zijn, staan ze met z´n allen achter het hek te wachten tot die ene weer terug is.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:14

Dit paardje doet het ook gewoon overdag als er niks aan de hand is . ik schenkt er op zich geen aandacht aan want dat is na mijn idee wat ze willen
want wat ik van chelsea82 verhaal vindt is dat het beesie zijn zin krijgt dat ze weet als ik heen en weer ga lopen dat ik naar binnen mag naa rmijn idee is dit dus juist wat ze willen

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:28

miriamrocky schreef:
wat ik van chelsea82 verhaal vindt is dat het beesie zijn zin krijgt dat ze weet als ik heen en weer ga lopen dat ik naar binnen mag naa rmijn idee is dit dus juist wat ze willen

Mijn merrie is drachtig en loopt zich helemaal over de zeik.Ze doet dit ook niet altijd.Het gaat zo een hele tijd weer goed.
Ze is zeiknat van het zweet en het is niet de bedoeling dat ze ziek gaat worden, er zit wel een veulen in.Ik geef haar abosluut niet haar zin, maar wil geen risico's lopen met deze merrie.Stress is ook niet alles voor een hoogdrachtig paard.
Het paard is altijd door het dolle wanneer het naar buiten mag, dus het is niet zo dat ze liever binnen staat.Ze is het alleen naar een tijdje zat.Dat heeft ze altijd wanneer ze in de laatste paar maanden van de dracht zit.

Ik heb er nog 1 die hier een handje van heeft en die laat ik staan.Die zoekt het maar uit, die stopt ook wel een keer maar gaat dan vanzelf weer beginnen.Daar schenk ik helemaal geen aandacht aan.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 07:20

ok nu heb je het beter onscheven nu snap ik het ook een drachtige merrie is toch ook wel wat anders als gewoon een zeur paard