Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CKdamour schreef:Ik heb die van mij nu niet op het gras staan. Heb een aantal weken geleden ingezaaid opnieuw. Had eigenlijk al eerder gemoeten maar het is nu raar weer.
Ik heb G11 graszaad ofzo? Gewoon bij de boerenbond gevraagd voor een paardenwei.
Mij is verteld... 2 keer maaien zodat het goed kan wortelen. Je kan ze er beter een hele tijd niet opzetten want het gras is dan veel te kwetsbaar.
aerdenhout1 schreef:Het beste is inderdaad je weiland het eerste jaar niet te begrazen maar twee keer te hooien.
Je krijgt dan een sterke grasmat. Wil je het helemaal goed doen dan zet je het tweede jaar schapen op je land.
Jen33 schreef:hm als ik jou was zou ik voor de weides gaan. paard hoort toch zoveel mogelijk op een weide te staan indien mogelijk..
Wendy schreef:Houd er trouwens rekening mee dat je immers nog een stal wilt verhuren, dus kijk niet alleen naar je eigen paard maar ook naar wat een eventuele huurder zou willen
Toydoll schreef:Jen33 schreef:hm als ik jou was zou ik voor de weides gaan. paard hoort toch zoveel mogelijk op een weide te staan indien mogelijk..
Ja maar mijn paard is erg gevoelig voor gras (hoefbevangenheid, diarree) dus ik kan haar zoiezo max 2 maanden erop laten staan, en dan alleen in de periode voor het najaar, waarop het gras dus nietzoveel fructaan produceert.. Dus dan zou ze een heel jaar op een kleine paddock staan zodat ze 2 maandjes in het jaar op een mini weitje kan... En ik kan voor 35 pm haar op het grasland van iemand anders zetten, dat zou ik dan bijv 1 maand kunnen doen en dan heb ik én niet zoveel zorgen om het graslandje, en dan kan ik teminste een mooi groot paddock maken, waar ze dan de hele winter kan staan met inloop stalletje.