stand zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mymyhorses
Berichten: 476
Geregistreerd: 13-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:18

ik vind het het niet echt leuk dat paarden in een stand staan..maar als ze op de dag wel naar buiten mogen en beweging krijgen vind ik het wel goed.. maar ik heb ze toch liever in een box! mijn paardje staat s'nachts in een stal van 4x6 aardig groot dus!! en we hebben nog een openstal

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:32

Jus_dOrange schreef:
Mik_ schreef:
Wie zegt dat een stand zegt dat ze altijd tegen een MUUR aan kijken ?
Ik vind dat sommige mensen een beetje snel oordelen.


Over het algemeen is het zo dat een paard in een stand tegen een MUUR kijkt ja, ik kan niet elke uitzondering in een bericht gooien.


Van de maneges waar ik ze in stand heb zien staan, keken ze nou niet altijd echt tegen een muur aan. Maar oké, dan hebben we blijkbaar totaal andere manege's gezien ...

Bedoel, ik praat het niet goed. Maar ja, de mogelijkheid is er gewoon niet altijd.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:33

Als het ruime stands zijn, waar voldoende stro op grond ligt dan kan het.

Maar mijn pony stond vroeger op de koude harde vloer, dat vond ik echt níet kunnen, ze ate het beetje stro dat ze kregen op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:42

heb niet het hele topic doorgelezen

maar mijn mening : ik vind het echt 10 keer niks. Het is zo klein, paardje kan amper bewegen. En het zou afgeschaft worden, in hoeverre dit doorgaat of is gegaan weet ik niet

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:22

hoe groot zijn van die stands dan?
want ik ken een manege die had stallen war de pony's zich nog net konden omdraaien maar niet konden rollen maar wel gewoon liggen.
Het zielig is dat ze daar nooit de wei in gaan...maar wel 3 uur per dag moeten lopen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:24

Ik d8 dat stands verboden zouden worden?!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:49

LCharlotte schreef:
Ik d8 dat stands verboden zouden worden?!


Dat heb ik ook al een aantal keer gehoord, maar ik hoor ook van veel kanten dat het niet verboden wordt. Ik zou het heel goed vinden als ze verboden zouden worden, tuurlijk zijn er 'goede' stands maar ik heb vaak genoeg gezien dat paarden zich niet om konden draaien ofzo en daar zeker 20 uur per dag in staan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:51

Ik vind stands redelijk belachelijk, een paard staat vast aan de muur, kan z'n kont niet keren, niet rollen etc.. nee, doe mij maar een gewone stal.

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:38

brrr ik walg er nu al van...pony's die dag in dag uit kindertjes op de rug vervoeren en even later worden terug gezet alsof het een machine is.
Arme beestjes...Als nog in de wei staan elke dag dan vind ik het niet erg en heb ik er geen problemen mee maar als ze daar dag en nacht staan en 1 keer per week even in de wei mogen.. belachelijk!

Zijn stallen van ongeveer 1,5x3 ook stands?

Bij ons op de manege verschilt het. ik denk dat de kleinste box bij ons 2x3 ofzo is...

Lodinn

Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:58

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen...

Ik hou ook niet van stands. Ookal komen de paarden overdag buiten hou ik er gewoon niet van. Geef mij maar gewoon een inloop stal zodat ze lekker de hele dag kunnen lopen wanneer ze willen. (Dus ook niet kleine rondjes draaien in een normale stal)

Marischa01
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-03-06

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:56

de manege waar cranberry komt.. (en ik ook)
zijn de stands echt heel ruim en hebben die paarden gewoon bijna evenveel bewegingsvrijheid als in een box... en ze zien echt heel veel meer... ook buurpaarden kunnen naar elkaar kijken enzo en ze kunnen op meerdere manieren staan, liggen, of wat dan ook... maar ik zie ook inderdaad maneges waar het heel krap is en dat vind ik echt heel zielig... dus zoals hier al vaak verteld is : ligt er aan hoe je ermee omgaat...

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:59

wat is een stand? tog gewoon een stal waar pony in vast staat of niet? op mijn oude manege hadden ze die ook alleen de eigenaars pony's stonden in een grote stal die manege pony's kunnen niet liggen niet draaien en ze komen alleen iedere zondag een uurtje buiten, en de manege waar ik daarvoor op reed stonden ze in containers.. manege waar ik nu op rijd hebe ze egt hele grote stallen waar ze gewoon los staan. daar kunnen ook 2 pony's in maar dat gebeurt maar zelde

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:03

Bij ons op de manege staan de paarden ook op stand, en het is helemaal niet zielig, de paarden kunnen er in draaien liggen en goed bewegen,

ze staan er eigenlijk niet zo vaak in, in de winter staan ze als het kan buiten, en in de zomer eigenlijk 24/7 behalve als ze extra eten krijgen ofzo, en voor een lesje

ramgad
Berichten: 642
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: buggenhout

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:46

bij ons op de manege stonden de pony's (tot 3 jaar geleden) ook in stands. Die beestjes mogen enkel in het weekend in de weide dus die stonden daar 5/7 in... en in de 5 dagen enkel niet als ze bereden werden... Nu hebben ze van die stands stallen gemaakt, maar ze zijn nog altijd de grootte van een stand dus veel te smal eigenlijk ( en daar zetten ze dan paarden in nu van 1.60 m! en dat stalletje is met moeite 2 meter breed!) zielig vind ik dat..

Wat ik nog erg vind aan onze manege is dat in de vakanties die beestjes meestal 7 uur per dag moeten rijden, 7 UUR! (en soms zijn het zo nog kei oude beestjes die daar staan...) hmmm... niets voor mij die maneges... gelukkig rijdt ik daar niet op die pony's... maar dat is mijn mening he.. en dat laatste is dus volledig off topic, sorry hiervooor...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:34

Ik ben geen voorstander van stands, maar ook niet van boxen. Een paard is, zoals al eerder gezegd een loopdier, een dier wat buiten hoort in een kudde (of in ieder geval, met een paar soortgenoten) waar het kan doen en laten wat het wil.
Stands en boxen zijn alleen maar bewegingsbeperkend en dodelijk saai voor paarden. Stands en boxen kunnen best handig zijn, maar ideaal is wat anders.
Overigens vind ik stands niet per definitie slechter dan boxen. In een wat ruime stand kan een paard/pony ook nog liggen/zich omdraaien enz.

Maar goed, dat is mijn mening . Ik wil niemand veroordelen omdat hij/zij de mogelijkheid niet heeft om paard- of ponylief dag en nacht buiten te laten lopen met een paar vriendjes.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:52

Zielig vind ik niet het juiste woord, mits ze genoeg beweging krijgen en de stands goed schoongehouden worden (bij de enige manege die ik ken met stands is dit helaas niet het geval ). Wel zie ik een paard liever in een ruime box, en nog veeeeeel liever in de wei, waar ze horen...

SMN_
Berichten: 138
Geregistreerd: 10-06-05

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:49

ik vind gewoon dat ze een stal moeten hebben daar ze een beetje in kunnen bewegen

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:55

Bij ons op stal staat een vrouw met 4 welshjes, die staan allemaal in een stand. Maar eigenlijk is het aan grote box. En ze staan meestal los dus die kunnen zich wel degelijk om draaien. Ook staan ze elke ochtend van half 9 tot 5 a 6 uur buiten. Nu het lekker weer is ook 's nachts. Ze lopen sowieso een uur of 2 per dag voor de kar of ze worden gelongeerd. Ik vind het niet zielig maar zoals op maneges waar paarden de hele dag in een stan staan en nooit buiten komen vind ik het niet kunnen. Ook de hele dag op stal vind ik niks.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:43

ik vind het zielig. bij een vriendin van mij op op stal stonden ze ook in een stand bijna de hele dag. ze konden er amper in ligge. en voor de schetjes hadden ze de stand nog es in 2en gedeeld. die hadden echt amper ruimte. ben blij dat die van mij de ruimte hebben.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:03

het is niet verboden volgens mij want ik ken een manege en daar staan ze der ook nog in!(erg lastig met opzadelen)

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: stand zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:03

Na twee weken is het niet meer zomaar de bedoeling om op topics te reageren, zoals de grote rode letters ook aangeven. Lachen

Omdat dit topic al meer dan twee jaar oud is wordt deze gesloten.