landbouwweg geblokkeerd... monster truck gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

landbouwweg geblokkeerd... monster truck gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:12

Ik rijd altijd met de auto naar mijn paarden, en dan moet ik over 500 m landbouwpad tot aan mijn weide. Dit landbouwpad wordt soms gebruikt als sluipweg om de wegomleiding af te snijden.

Toen ik vandaag de paarden aan het verzorgen was kwam de gemeentedienst een vrachtwagen zand kieperen op het landbouwweggetje... Een berg van bijna 1.5 meter hoog... Ik ben nog langs een heel ander traject op de openbare weg kunnen komen maar op verschillende zijweggetjes hadden ze reeds hetzelfde gedaan... Wat kan ik daar aan doen? Heb ik het recht niet om deze weggetjes te gebruiken? Volgens mij is dit een weg met vruchtgebruik en geen gemeenteweg. Deze hebben immers geen straatnaam. Bovendien kan geen enkele boer nog naar zijn veld.

Ik hoop dat de boeren solidair zijn en het zand even openvegen. Maandag komt de hoefsmid en ik kan hem toch niet opbellen en hem zeggen om met een monster truck te komen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:13

Bel de gemeente? Ik denk dat ze het inderdaad daar gestort hebben wat je zegt, om te voorkomen dat het niet meer als sluipweg wordt gebruikt wegens die wegomleiding.

Kan je hoefsmid niet op de hoofdweg gewoon naar je toekomen?

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 17:06

Ja, hij nog wel, ik kan hem opwachten maar ik zie mezelf nog geen 100 liter water elke dag over dat traject sleuren.
De gemeente bellen had ik ook al aan gedacht maar ben een beetje bang dat ze lastig gaan doen over mijn stallen... die waarschijnlijk niet aangevraagd zijn. Ik wil me dus zo stil mogelijk houden maar ja, dit gaat me toch wel een beetje te ver.

shemar

Re: landbouwweg geblokkeerd... monster truck gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:36

Vraag het eens na bij de dichtsbijzijnde boer, die weten meestal precies wat er aan de hand is. Die zullen er toch ook langs moeten. Snap dat je geen slapende honden wakker wil maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:15

Rechtsbijstandverzekering??
Zij kunnen namens jou de gemeente sommeren je recht op vrije doorgang te herstellen, zonder dat ze namen noemen.
Offe, contact zoeken met de lokale 4x4 club.

Voor de meer spectaculaire oplossingen: lees Jules Verne dan weet je hoe je Nitro-glycerine maakt.........

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:17

Deze morgend lag de berg zand een paar meter verder We kunnen nu net tot aan mijn weideweggetje. Meer moet dat niet zijn.
Ik denk dat er een paar plaatselijke boeren het heft in eigen handen hebben genomen }> De nitroglycerine kan dus weer in de kast