Mijn pony kan nu opeens niet meer alleen staan!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djantje

Mijn pony kan nu opeens niet meer alleen staan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 13:45

Ik heb nu dus een probleem...

Mijn pony heeft altijd alleen gestaan, nu hebben we ergens anders een stukje land waar twee paarden naast hem staan 10m denk ik.

Bracht ik mijn paardje laatst heen terwijl die andere paarden er niet waren ( die staan anders dag en nacht buiten soms worden ze eruit gehaald om te rijden, of gaan ze naar een ander weiland ) Ik dacht eerst beetje hinniken gaat wel over, ben dus naar huis gegaan. Na een uurtje even wezen kijken...... ZEIKNAT vanaf zijn nek tot aan zijn achterbenen,, ga er maar vanuit als je een paard gaat wassen zo zag hij er ook uit!!! Hij heeft niks anders gedaan dan rondjes rennen... en kan nu niet meer alleen staan...

Wat moet ik doen kan hem moelijk binnen houden als er geen paarden om hem heen zijn... (toch)

HELP!!

Groetjes Dian

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:20

Dit is een heel moeilijk probleem, ik heb het met mijn vorige paardje ook gehad.
Als ik hem uit de wei haalde en om te poetsen in de stal brak hij de tent af!
Hij moest andere paarden zien.

Ik ben bang dat er niet echt een oplossing voor dit probleem, het enige wat je kan doen is zorgen dat je paardje niet alleen staat.

Mijn paard moest op een gegeven moment boxrust terwijl alle andere paarden buiten stonden, toen heb ik in overleg met de eigenaren van die paarden steeds om de 2 uur een ander paard naar binnen gehaald zodat hij steeds met ze'n 2en stond.
Verlatingsangst is zo goed als niet af te leren.....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:01

Vervelend maar heel herkenbaar .Een paard is een kuddedier en hoort met soortgenoten te staan. De makkelijkste oplossing is een ander paard erbij. Een shetje is ook genoeg, dus wellicht is dat eenvoudiger te regelen.

Vickelientje

Re: Mijn pony kan nu opeens niet meer alleen staan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:50

Idd...eigenlijk heel gezond gedrag van je pony, want een paard is nu eenmaal een kuddedier en hoort, naar mijn mening, dan ook niet alleen te staan.
Ik denk dat de beste oplossing een gezelschapspony is...bv een shetje

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:52

Ik denk dat je zelf het antwoord wel weet.....een paard hoort niet alleen te staan..

Djantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 08:49

Contessa: dat weet ik ook wel maar wij een stukje land van een boer van 20x40 dus wij hebben de gelegenheid er niet voor!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:43

Dan zoek je een ander stukje land

Djantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 12:02

Wendy: wel heel simpel gedacht meer kunnen wij niet krijgen we hebben met moeite dit stuk gekregen,,

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:09

een shetje heeft niet zo veel eten nodig als een pony of een paard en kan volgens mij makkelijk bij zo'n stukje land in als er maar 1 pony op staat

monsera

Re: Mijn pony kan nu opeens niet meer alleen staan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:11

Je paard weet nu ook weer dat hij een kudde dier is.Ik ga met de anderen mee een paard hoort niet alleen te staan.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:36

Ik heb een pony gehad die dit ook heel erg had. We hadden twee paarden, dus ze was best wel vaak alleen. Ze stond dan rechtop in dr stal, en echt heel dramatisch allemaal
's zomers in de wei was het wel minder, maar 's winters was het toch wel heel vervelend.
Het andere paard is toen ook een keer een weekje weg geweest, maar toen was het na twee/drie dagen wel weer goed allemaal. Maar na die week waren we ook weer terug bij af..

Je kunt er weinig aan doen, idd een shet oid erbij nemen is denk ik de beste oplossing.

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:24

Ik ga met de rest mee, een paard is een kudde dier en hoort met soortgenoten te staan.
Een andere pony er bij zetten is de beste oplossing.