Hoe hoog moeten staldeuren zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nieke

Hoe hoog moeten staldeuren zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:56

Misschien een beetje een rare vraag, maar we hebben een huis met schuur gekocht en zijn natuurlijk de schuur aan het inrichten voor onze paarden. Er moet ook wat stenen worden afgebroken en zo voor de deuren.
Hoe hoog moeten de deuren best zijn??? Ik bedoel daarmee de buitendeuren(halve deur+luik)?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:41

Poehh.. daar vraag je me wat. Mijn paard heeft een soort stangen hek, je zou het tralies kunnen noemen maar dat klinkt zo ernstig. Waren ooit een meter hoog, maar wegens lange giraffennek en bijbehorende kopstoten en sloopacties meet het hek nu zeker zo'n 1.90 meter hoogte; Waar ze nog met gemak over heen hangt met der hoofd.

Misschien eens kijken op de manege en daar eens een deurtje opmeten? Zou het niet precies weten ..

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:29

Zou daar echt een officiele maar voor zijn?
Je paardje moet niet over de deur heen kunnen maar wel met zijn hoofdje over de staldeur kunnen.
Afbeelding

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:29

Ja, we hebben staldeuren gekregen van iemand. Dit zijn deuren uit één stuk met een tralies in, maar ze zijn slechts 2 m hoog. Dit lijkt me nogal klein voor een paard. Daarmee vroeg ik me af (en t blijkt precies een moeilijke vraag te zijn) wat de standaardhoogte is voor zo'n deur. Boven en onder aan de deur kunnen we gemakkelijk nog een paar latten bijzetten. En anders moeten we ze een stuk afdoen om halve deuren van te maken met een bovenluik.