nog geen gras..tijdelijke vervanging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jac

nog geen gras..tijdelijke vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 09:02

Hoi,

Bij mij op stal zijn de weides onlangs ingezaaid en bemest. Omdat de paarden er nog niet opmogen staan ze tijdelijk in de buitenbak. Helaas door het koude weer groeit t nog niet zoals we willen. Ze moeten nog een paar weekjes in de bak blijven overdag. Nu voeren we overdag wat pakken hooi bij, alleen is het niet bijster goed hooi, heel droog en met weinig voedingswaarde. Voor de verveling en buikvulling prima, maar we merken aan onze paarden dat er een tekort is aan voedingswaarde. Mijn vraag: zouden we tijdelijk wat goed kuil kunnen bijvoeren, om tekorten in de voeding aan te vullen? Natuurlijk geleidelijk aan, eerst beetje mengen met het oude hooi...
Wat denken jullie?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:06

Ik zou dan voor voordroog gaan. Maar goed plan.
Verder zou je nog je paard aan de hand kunnen laten grazen (b.v. in de berm), als daar de mogelijkheid voor is.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:09

Je kan toch gewoon kuilgras neerzetten?

Jac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 09:21

We laten onze paarden ook aan de hand grazen, we hebben wel wat alternatieven ter beschikking, maar dat kan alleen 's avonds, tis meer voor overdag in de kale buitenbak...Ik kan nu biologische paardenvoordroog kopen, wel duur, maar gezien de tijdelijke aard een goede oplossing?