Kosten voor een shet per maand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Kosten voor een shet per maand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:16

Hey,

Ik weet dat er hier al zooooveeel topics zijn rond geweest , maar ik zoek al een uur , en ik kan niks vinden!

Dus mijn vraag is , hoeveel kost een/jouw shetlander per maand ongeveer? Met hoefsmid , wormenkuur , (stalling) , etc...

Groetjes...

(ik weet btw niet of het 100% goed staat )

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:39

Niemand?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:41

Ik heb vroeger een shet gehad..

En dat was alles inclusief, behalve mesten 125 euro..
Waar ik nu sta met mijn paard vragen ze alles incl, behalve mesten, 85 euro in de maand..

Hoefsmid 18 euro bekappen.. Wormenkuur iets van 12.50.. Maar daar deed ie dan 3 keer mee

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:45

mhh.... stalling 125,- indd. hoefsmid, agh neemt ie gratis mee, anders 100,- per jaar. wormkuur 25 euro per jaar denk ik. en dan enten, dacht 55,- p/j.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:48

Mijn shet kost in principe net zoveel als de grote paarden, dierenarts en hoesmid heeft bij mij geen shettarief, benodigdheden kosten ook hetzelfde. Heb zelfs voor de shet duurdere schrikdraadapparatuur! Ze eet alleen wat minder.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:52

Je kunt geluk hebben maar ook pech met de kosten!
Ik heb een veulen aangeschaft voor 30 euro. Ik heb hem nu ruim 4 maanden en heeft 2x een inenting gekregen van 29 euro per keer. 3 x een wormenkuur waarvan 1x een dure. Hij had luis dus moest ik daar spul voor hebben, was ook ff 30 euro. Stal moest ontsmet met Halamid 16 euro.
Al met al in ruim 3 maanden ben ik 138 euro kwijt en dan nog geen kosten voor het voer maar dat is heel weinig, reken ik eigenlijk niet mee omdat hij zo weinig eet! Ik heb hem bij huis staan dus geen stallingskosten. De smid is nu 2x geweest maar vond het niet nodig om hem te doen.

shetlandfan

Re: Kosten voor een shet per maand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:41

Tja, mijn shet is niet zo gek duurder dan een groot paard qua onderhoud. Hoefsmid en veearts kosten even duur, alleen de stalling is wat goedkoper per maand.

Stalling: 100 Euro (incl, hooi, stro en voer)
Hoefsmid: 25 Euro per keer

Verder kan je het zo duur maken als je wilt. Wormenkuren zit ook verschil in prijs, zelde als benodigdheden, koop je dure dingen of niet.

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:09

En als je een weide neemt ipv stalling?

ImkeTarek

Re: Kosten voor een shet per maand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:26

weiland kan veel schelen per eigenaar. mijn pony staat toevallig in een wei waarvan de eigenaren alleen maar blij zijn dat er iets staat, dus ik mag de wei gratis gebruiken! er zijn ook mensen die heeeeel veel geld vragen voor de huur van een wei.
wel zou ik zorgen voor een schuilstalletje in je wei dan! mijn pony's zijn er (beetje overdreven natuurlijk) niet uit te slaan (ze hebben een donker-, koud- en regenfobie )

en als je pony in de wei staat scheelt wel in voedingskosten, ze hebben minder hooi (ook wat minder bix) nodig dan op stal. als je regelmatig over de weg loopt hoef je ook minder vaak naar de hoefsmid (ik iig wel, mijn pony heeft sterke hoeven)

dus al met al ben ik niet veel geld kwijt aan mijn shet! ik ontworm en ent wel altijd op tijd!

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:36

Mijn shetlanders staan gewoon bij mij thuis. Maar duur zijn
ze zeker niet.
De hoefsmid komt voorhun iedere 3 maanden. Eerder is niet nodig.
Dat is dan 20,- per shet.
En dan eten ze 1 plakje hooi sóchtens en 1 plakje hooi sávonds
per shet
En wormekuur die koop ik zelf niet want me nicht werkt bij een
paardengroothandel dus die neemt dat voor me mee als ik
nodig heb. En inenting dat is maar 1x per jaar.
Verder staan ze niet op stal. (Wel op stal gehad) maar ben er
toch achter gekomen dat ze liever buiten blijven. Dus in de
winter staan ze nu ook gewoon lekker buiten.
En het hooi dat betaald me vader altijd dus eigenlijk kost het mij
zelf helemaal niks. Behalfe dan als ik bijv. is een nieuw hooftelletje
nodig heb. Of ik zie weer is een nog mooier halster
Ik ben verslaaft aan Halsters kopen hahaha

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:38

De stalling per maand 25 euro
Wormenkuren eeh, rond de 10 euro elke keer een andere (maar voor mij eigenlijk gratis, hij gaat op de kuur van mn paard zeg maar )
hoefsmid: 15 euro per half jaar
Entingen: 16 euro per jaar
Tandarts: 2 euro per jaar (behalve als er iets mis is natuurlijk)

De rest is denk ik gewoon wat je wilt uitgeven.
Dit zijn de dingen die moeten, en zadel, chabrakjes etc. is eigenlijk gewoon overbodige luxe.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:16

Charlotjuuh schreef:
En als je een weide neemt ipv stalling?

Je kan hem natuurlijk ook altijd nog in de tuin zetten Ik ben persoonlijk er niet voor om een pony te kopen als je nu al wil gaan proberen om de kosten zo laag mogelijk te houden {en zo komt het nu op mij over}shetlander kan ook ziek worden of een ongelukje krijgen dan moeten er ook veel kosten worden gemaakt.Het kan ook weken achtereen regenen vind je het dan een prettig idee dat je pony buiten staat ik zou die van mij dan heel graag op stal willen hebben staan.

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:20

Het gaat toch niet door hoor...

Ik wou de prijzen zo laag mogelijk , om mijn ouders te kunnen overtuigen (niet dat we geen geld hebben ofzo ) , wat niet gelukt is...

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:09

100-125 eurie stalling voor een shet??:|
ik ga dat écht niet betalen voor mijn shettie.... wat zit daar verder bij dan en waarvan maak je verder gebruik van met je shet?
ik vind 100 eurie zonder iets erbij, waardoor ik uiteindelijk op 200 ong uitkom al pittig....125 voor een shet vind ik echt een abnormaal bedrag, zeker gezien je met een shet vaak weinig gebruik maakt van faciliteiten

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:11

mijn shet
staat bij huis
ik hoef dus geen stalling te betalen
verder net zoveel als een gewoon paard