Ik heb mijn paard nu sinds een jaar. Ze staat een half uur fietsen vanaf mijn huis wat ik nog (bijna) iedere dag trouw fiets.
No problem..
Alleen vind ik de stalling een beetje achteruit gegaan, de stallen worden niet meer GOED uitgemest, paarden zo vanuit de winterweide het grasland opgegooid, mijn paard kreeg dus koliek.
Het was niet zo erg, maar de staleigenaar heeft me niet opgebeld.. nouja wil toch wel weten wat er met mijn paardje is natuurlijk.
Goed.. een vriendin van me is een maandje terug verhuisd naar een andere stalling. Zij had haar wollen deken over haar dekenrek laten hangen, en toen zei ze van, nou je mag hem wel hebben, hij hangt bij mijn oude stal.
Dus ikke kijken, hangt de deken er niet. Dus ik vroeg aan de stalhouder, weet jij waar de deken is? antwoord: Nee dat weet ik niet, en als die vriendin van jou wat moet hebben komt ze maar lekker zelf!
Maar een andere stalgenoot die wel eens helpt op de zaterdag met stallen mesten, die was bij haar binnen geweest, en heeft de deken zien liggen!
En ondertussen wordt er flink geroddeld over degene die is weggegaan...
Nou de gezelligheid is dus ook wel ver te zoeken,.
Kan wel goed met de stalhouder overweg hoor, maar dat was ff een akkefietje...
Verder ook nog best naar mijn zin, behalve dan: Koliekdinges, stal uitmesten en roddels...
Maar de stallen, bakken, en weilanden zijn goed voor elkaar, heel netjes allemaal.
Nu heb ik een aanbod gekregen om mijn paard dichter bij huis te zetten, dit is een kwartiertje fietsen, nette weilanden, goede bakken.. alleen de stallen zijn wat minder, nu kan mijn paard lekker naar buiten kijken, en daar staat ze ook wel open.. maar ziet dan geen andere paarden.
In die stallen zit geen aut. drinkbak, enja, de luxe van de stallen is minder zeg maar.
Als ik zou verhuizen zit ik dicht bij wedstrijdterrein, ik wil graag wedstrijdjes doen(1x per maand ofzo) en dat kan nu niet ivm gebrek aan vervoer..
Nu is het natuurlijk ook afwachten of ik het gezellig zal krijgen bij de nieuwe stal, en wat mijn paard ervan vind.
Wat zouden jullie doen?
Oude stal blijven met mooie stallen, of naar de andere stalling met mindere stallen maar dichterbij enzo?
Ik hoef geen reacties doe wat beter is voor je paard, want dat doe ik echt wel
mijn paard zal er niet echt voor of achter uit op gaan…
, dus denk er nog maar eens goed over na, geen overhaaste beslissingen , goed kijken naar de voor en nadelen en de stallen zullen daar misschien wel wat minder zijn , maar als je paard er beter word verzorgt!?