Andere stalling, of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Andere stalling, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:02

Nouja, hier even mijn verhaal:
Ik heb mijn paard nu sinds een jaar. Ze staat een half uur fietsen vanaf mijn huis wat ik nog (bijna) iedere dag trouw fiets.
No problem..
Alleen vind ik de stalling een beetje achteruit gegaan, de stallen worden niet meer GOED uitgemest, paarden zo vanuit de winterweide het grasland opgegooid, mijn paard kreeg dus koliek.
Het was niet zo erg, maar de staleigenaar heeft me niet opgebeld.. nouja wil toch wel weten wat er met mijn paardje is natuurlijk.
Goed.. een vriendin van me is een maandje terug verhuisd naar een andere stalling. Zij had haar wollen deken over haar dekenrek laten hangen, en toen zei ze van, nou je mag hem wel hebben, hij hangt bij mijn oude stal.
Dus ikke kijken, hangt de deken er niet. Dus ik vroeg aan de stalhouder, weet jij waar de deken is? antwoord: Nee dat weet ik niet, en als die vriendin van jou wat moet hebben komt ze maar lekker zelf!
Maar een andere stalgenoot die wel eens helpt op de zaterdag met stallen mesten, die was bij haar binnen geweest, en heeft de deken zien liggen!
En ondertussen wordt er flink geroddeld over degene die is weggegaan...
Nou de gezelligheid is dus ook wel ver te zoeken,.
Kan wel goed met de stalhouder overweg hoor, maar dat was ff een akkefietje...
Verder ook nog best naar mijn zin, behalve dan: Koliekdinges, stal uitmesten en roddels...
Maar de stallen, bakken, en weilanden zijn goed voor elkaar, heel netjes allemaal.
Nu heb ik een aanbod gekregen om mijn paard dichter bij huis te zetten, dit is een kwartiertje fietsen, nette weilanden, goede bakken.. alleen de stallen zijn wat minder, nu kan mijn paard lekker naar buiten kijken, en daar staat ze ook wel open.. maar ziet dan geen andere paarden.
In die stallen zit geen aut. drinkbak, enja, de luxe van de stallen is minder zeg maar.
Als ik zou verhuizen zit ik dicht bij wedstrijdterrein, ik wil graag wedstrijdjes doen(1x per maand ofzo) en dat kan nu niet ivm gebrek aan vervoer..
Nu is het natuurlijk ook afwachten of ik het gezellig zal krijgen bij de nieuwe stal, en wat mijn paard ervan vind.
Wat zouden jullie doen?
Oude stal blijven met mooie stallen, of naar de andere stalling met mindere stallen maar dichterbij enzo?
Ik hoef geen reacties doe wat beter is voor je paard, want dat doe ik echt wel mijn paard zal er niet echt voor of achter uit op gaan…

Jol1

Re: Andere stalling, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:28

Ik weet niet of je veel vriendinnen bij je huidige stal hebt? Of komen er bij die nieuwe stal ook leuke meiden? Gezelligheid is soms ook wel belangrijk. Als wat dat betreft er niet veel verschil is, dan zou ik denk ik toch verhuizen naar de stal dichterbij. Ik begrijp de houding van de stalhouder niet echt. (wie zet er nu een paard zomaar in een volle wei en dan niet bellen als er wat is en ook nog dat vreemde dekenverhaal) en het is wel leuk om wat wedstrijdjes te kunnen rijden. Daarnaast is de helft minder fietsen vooral in de winter ook erg prettig.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:41

Bedankt voor je reactie
Ik heb nu leuke meiden op stal, maar als ik de stalhouder moet geloven zijn het bij de 'andere' stal ook aardige lui

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:46

ik zou gewoon eens de voor en nadelen tegenover elkaar gaan zetten van beide stallen. ik heb precies hetzelfde gedaan en ben tot een goede conclusie gekomen! al dat geroddel op stal is , neem ik aan, ook voor jou niet al te gezellig en bij mij gaat persoonlijk de verzorging van mijn paard voorop! bij mij zou het er echt niet in gaan dat mijn paard koliek had en ik wist het niet eens , dus denk er nog maar eens goed over na, geen overhaaste beslissingen , goed kijken naar de voor en nadelen en de stallen zullen daar misschien wel wat minder zijn , maar als je paard er beter word verzorgt!? succes!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:06

Ik zou eerst eens een paar keer langs gaan op de andere stal om te kijken of de meiden idd bevallen en de gezelligheid idd aanwezig is.

Als dat wel zo is zou ik de gok wagen, lekker een kwartier meer tijd voor je paardjes, is die ook goedkoper omdat er minder luxe is?
Maar zolang de stal veilig is, drinkewater goed wordt bijgevuld is er geen probleem, paard kan het niets schelen of de stal nieuw of wat ouder is, dus zal echt zijn wat jij wilt.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:18

als ik het zo lees zou ik het wel doen
er zitten i.m.o. meer voordelen aan dan nadelen aan de (misschien) 'nieuwe' stal voor je paard.
En je hebt een wedstrijdterrein in de buurt, je hoeft niet zo ver meer te fietsen, zo heb je meer tijd over
En wie weet, misschien staan de paarden daar overdag ook wel de hele tijd op het weiland, en dan hoeven ze geeneens zolang in die stallen te staan
En wat betreft de gezelligheid, bij de huidige stal vond je het steeds minder worden zeg je, dus wie weet is het bij die (misschien) nieuwe stal wel gezellig? Maar dan kun je natuurlijk eerst even een paar keer langsgaan en vragen aan de mensen die daar staan hoe ze het vinden op die stal
Succes ermee in ieder geval

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:26

ik zou ook naar die andere stal gaan tenzij je natuurlijk zelf die drinkbak bij moet vullen maar dat denk ik niet

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:33

Ik zou in elk geval een paar keer gaan kijken op die andere stal, en dan moet je ook op onverwachte momenten komen, dan zie je de stal zoals hij is.
Ik ben zelf ook verhuisd naar een stal waar wat minder luxe is (zelf uitmesten, zelf voer klaar zetten, zelf paard buiten zetten) maar ik ervaar het juist als meer luxe. Je hebt veel meer zicht op het wel en wee van je paard, je stal is net zo schoon als jij het zelf wilt, en je kan "op het oog" voeren, nou dat vind ik erg luxe!!
Maar wat Nanda111 al zegt: Als je zelf ook de waterbak steeds moet vullen, kan het wat lastig worden, tenzij je gewoon met de andere mensen afspreekt dat iedereen een keer langs de bakken loopt om bij te vullen (is zo klaar met een tuinslang).

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 09:17

Alles wordt daar voor me gedaan.. dus ik denk wel dat ik daar heen ga, maar twijfels blijven tot nu toe nog wel, denk inderdaad dat ik maar eens ga kijken als er pensionklanten zijn

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:57

Als ik jouw verhaal zo hoor, dan zou ik verhuizen.. Al is het alleen maar om het feit dat je niet gewaarschuwd bent voor de koliek van je paard. Dat vind ik toch wel ernstig laks hoor!

Over het akkefietje met de deken zou ik zelf zeggen dat het niet jouw zaken zijn en dat inderdaad tussen jouw vriendin en de stalhouder laten, alhoewel het wel apart is gegaan..

Zoals je zelf al zegt, is het dichter bij je huis en dichter bij de wedstrijdbaan, dat zou ik zelf ook wel prettig vinden.. En tja, dat je dan elke dag je paard water moet geven is denk ik niet het grootste euvel.. Heb het er anders met de nieuwe stalhouder eens over, of ze niet een leiding aan kunnen leggen..

Ik zou, zoals de anderen al zeggen, gewoon een paar keer gaan kijken en eens een praatje maken met de andere klanten..

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:42

Ik denk dat je het op een pensionstal zoiezo luxe hebt ... en als je met elkaar dingen kunt regelen is het prima te doen .. ik heb mijn eigen stal met een pension klant en gelukkig kan ik afentoe met haar wat regelen .... echt een super mens is dat ^^

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 11:14

Ik denk idd omdat ik het nu zo 'luxe' heb vanaf het begin dat ik mijn paard heb, is het twijfelen.. denk dat ik er vandaag maar 'ns ff heenga

mimamurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:26

wij stonden eerst op een stal die er van buiten en van binnen goed uitzag, nu staan we dus op een andere stal die ziet er niet zo lux uit maar toch heeft ons paard en wij 100 keer meer plezier dus met andere woorden ziet een stalling er lux uit ,hoeft het niet altijd goed te zijn.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:33

Zeker waarschuwen als het paard koliek heeft is toch normaal.
Ik stond bij een boer en huurde daar de stal en wei. Met de afspraak dat ik alles zelf zou doen. Hij weet niet veel van paarden, heeft wel schapen maar hij belde wel toen mijn paard ziek was. Hij zei: ik kan je beter voor niks laten komen dan dat je paard dood gaat en ik weet het niet.... mijn paard had een flinke keelontsteking en kon niet meer slikken, ik was maar wat blij dat hij belde.