Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

loesje688 schreef:Ik denk gewoon dat de vlecht niet strak genoeg zit. Zorg dat je tijdens het vlechtje elke keer het plukje dat je vlecht helemaal omhoog trekt van de manenkam omhoog. Zo komt de vlecht tegen de manenkam aan en wordt de vlecht ook strakker. Veel sucses met oefenen!!!

desnoods doe je 2 hengstenvlechten, aan elke kant 1, of je doet er 2 aan 1 kant (dus vooraan beginnen en achteraan beginnen)

TheSam schreef:Mijn paard heeft ook lange manen, maar ik ben bang dat als ik een vlecht in doe dat ze dan ga schuren en alle manen eraf schuurt
Ik zou het voor haar wel prettig vinden want het wordt weer erg warm, maar ik zou het ook zonde van dr manen vinden als ze ze eraf schuurt

TheSam schreef:Mijn paard heeft ook lange manen, maar ik ben bang dat als ik een vlecht in doe dat ze dan ga schuren en alle manen eraf schuurt
Ik zou het voor haar wel prettig vinden want het wordt weer erg warm, maar ik zou het ook zonde van dr manen vinden als ze ze eraf schuurt
.Rytir schreef:Kleine plukjes, strak aantrekken, zo hoog mogelijk, géén antiklit gebruiken vooraf! Dan blijft niks zitten. Wat nog wel eens bij mij wil helpen is wat water op de manen sprayen. Dan pak je ook alle korte haartjes mee zeg maar.

Miirthe schreef:TheSam schreef:Mijn paard heeft ook lange manen, maar ik ben bang dat als ik een vlecht in doe dat ze dan ga schuren en alle manen eraf schuurt
Dat heb ik dus ook. Ik wil ook de vlechten erin, zo blijven de manen mooi en het is wat meer verkoelend, ben echter als de dood dat ze even gaat schuren en zo der 4 vlechten mee neemt.
Je moet er gewoon voor zorgen, dat je de vlecht niet te strak doet, dan krijgt hij er geen last van. Ik doe de vlecht alleen strak als ik een wedstrijd heb, maar gewoon in het land of op stal zit er een losse hengstenvlecht in, dan hoeft het er toch ook niet zo netjes uit te zien