welke planten/struiken kan ik naast de bak laten groeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ratzel

welke planten/struiken kan ik naast de bak laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:47

Naast weerskanten van mijn bak heb ik ong. 80 cm tot de sloot begint. Nu wil ik daar iets poten om het aangezicht mooier te maken. Maar wat? Ik dacht aan gewoon gras maar dan krijg je dat de paarden die los in de bak lopen zich in allerlei bochten wringen om toch wat gras te pikken. Ben bang dat mn omheining en onderlat dan kapot gemaakt worden. Wie heeft er ideeën om het aangezicht mooier te maken? Het enige waar ik nu op kan komen is gewoon maar houtsnippers erlangs te storten, maar ja, ik hou toch meer van wat groen...

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:42

gewoon een heg? Of wat bomen planten? Hoewel je dan nog wel even geduld moet hebben maar oke, een heg zou opzich wel kunnen lijkt me, hoewel je dan wel weer last kunt krijgen van vogels die daar in zitten en dan ritselt dat en dan heb je weer van die drukke paarden maarja dat is alleen maar mooi want dan leren ze daar ook van

Roxatte

Re: welke planten/struiken kan ik naast de bak laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:11

Volgens mij heb je hetzelfde probleem als met gras, ze wringen zich in allerlei bochten om je struiken/bomen kaal te eten.....

ratzel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:57

en het mag uiteraard niet giftig zijn..... ppfff zit me rot te verzinnen. Bedankt voor jullie reacties.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:51

bij ons zit er ook gewoon gras omheen een stukje en ja ze gaan dan wel rare fratsen uithalen (bvb. door de voorbenen om netbij dat gras te komen), maar op een gegeven moment hebben ze het wel door dat ze er toch niet bij kunnen

ik zou gewoon gras doen, verder is een heg heel mooi idd...

irene

Re: welke planten/struiken kan ik naast de bak laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:54

Ik heb ook zo'n rand langs de bak, trouwens heel bewust zo aan laten leggen, en daar komen binnenkort wilgenboompjes langs te staan.
Voordeel dat er dan 's-zomers wat schaduw in de bak is, de bak vanaf de dijk (wij wonen langs een dijk) wat minder te zien is, en als de wilgen geknot worden, de pony's lekker wat te knabbelen hebben.
Wilgen groeien vrij snel, dus je hebt al snel een mooie groene rand.