hoe bandageren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

hoe bandageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:41

ik heb wel bandages liggen, maar ik gebruik ze nooit, eigenlijk wil ik dat wel kunnen
Kan iemand me uitleggen hoe dat moet? Kan ik lekker aankomend weekend oefenen

_Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:59

een beetje schuin in het midden beginnen zodat er een puntje van de bandage uitsteekt.(je kan ook onder beginnen maar dan wel op dezelfde manier)dan doe je dat puntje dubbel naar beneden en ga je omhoog rollen en dan hun been even buigen dat er nog wel genoeg ruimte over is dat ze hun knieen kunnen buigen. Dan ga je naar onder rollen en dan over hun vetlok heen en dan ga je weer omhoog en dan doe je het klitteband in het midden vast, wel strak genoeg maar niet Te strak. En als je elastische bandages hebt, moet je wel onderbandages eronder doen.

gr. Patricia

meikemarieke

Re: hoe bandageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 15:11

bedankt voor de uitleg, hoe weet ik of ik elastische bandages heb? Sorry heb er echt geen verstand van

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

Sorry Fawin, maar wat ik bij lees is voor mij al eenbeetje moeilijk te begrijpen en voor iemand die niet kan bandageren en die niet weet hoe dit moet denk al helemaal niet

Ik denk dat je dit beter kan vragen aan iemand bij jou op stal. Die kan het bijv voor doen. Dat is een stuk makkelijker

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 15:14

tjah, ik heb geen anderen op stal........
Het begin klinkt me wel een beetje vaag jah.......
Ik bandageer nooit, maar heb wel 2 bandages liggen, dus ik dacht, laat ik mezelf dat eens leren, kan altijd van pas komen

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:19

gewoon zoveel mogelijk oefenen

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:21

Hmm ken je geen andere mensen die paarden hebben? Misschien kun je daar even langs gaan

Iriskee@ Ik ben het niet met je eens. Als hij een keer gaat proberen, en voor zijn gevoel zit het goed maar eigelijk zit hij gewoon het verkeerde aan te leren dan kan dat schadelijk zijn voor z'n paardje. Dus altijd even aan mensen vragen Of ze het voor willen doen en dan pas kun je het oefenen

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:36

Ik denk dat je dit heel moeilijk via internet kan uitleggen. Denk dat je iemand bij je in de buurt moet vragen hoe het moet. Zodat iemand het goed voor kan doen.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:52

Maaaike schreef:
Ik denk dat je dit heel moeilijk via internet kan uitleggen. Denk dat je iemand bij je in de buurt moet vragen hoe het moet. Zodat iemand het goed voor kan doen.

ja hier ben ik het helemaal mee eens... er is vast wel iemand die je dat wil leren hoor :J

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:56

Ik zou het ook niet beter kunnen uitleggen dan Fawin, maar ik heb op Bokt wel veel plaatjes met beschrijving erbij gezien hoe te bandageren. Misschien de zoekfunctie proberen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 16:02

op de zoekfunctie kon ik niks vinden,
maar ik zal eens op zoek gaan naar mensen hier in de buurt die het mij uit willen leggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:04

Moet je zeker doen, zo leer je het het beste.
Tis niet zo moeilijk, maar wel een 'klusje' dat goed gebeuren moet, knellen is uit den boze en te los kan weer ongelukken veroorzaken..
Succes!

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:34

Inderdaad