Halster om op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Halster om op stal?

ja
1 (20%)
nee
4 (80%)

Totaal aantal stemmen: 5

Barb

Halster om op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:11

Ik zou graag willen weten wie zijn paard op stal laat staan met halster om?

Ik doe het zelf namelijk niet. Wie doet het wel en waarom?
Laatst bijgewerkt door Barb op 01-05-06 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:13

ik ook niet.
misschien doen mensen het als het paard heel moeilijk te pakken is in stal ofzo?

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:14

Ik doe het nooit en niemand bij ons op stal. Trouwens ook niet op mijn vorige stal.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:15

Die van mij staat wel met halster om in de stal.. Omdat mijn zusjes haar naar buiten en naar binnen doen... En ze is 1.74, dus zij kunnen er niet bij.

Ineke2

Re: Halster om op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:17

Ik niet.
Heel soms als ik stal ben, hem op stal gezet heb en hij er een paar minuten later weer uit moet ofzo... maar dan ben ik dus zelf in de buurt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:32

Nooit op stal en nooit buiten. Gebruik het halster alleen om vast te zetten of aan de hand te leiden, daarna gaat het weer af.
Heb té veel ongelukken gezien (soms zelfs met dodelijke afloop) doordat een paard vast bleef zitten met 't halster.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:33

mijn ponys staan ook zonder halster op stal en in de wei, wat Francis zegt.. ik heb meerdere keren meegemaakt dat een pony vast kwam te zitten..
dat risico neem ik liever niet

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:36

Ik zou het sowieso niet doen, doe het ook niet op het weiland.
Je paard blijft snel haken en bovendien zit het ook niet echt lekker bij een paard.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:12

Op het weiland doe ik het wel, omdat mijn paard soms erg moeilijk te pakken is.

In stal doe ik het eigenlijk nooit, omdat hij wel eens ergens achter kan blijven hangen.

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:16

Ik doe het ook echt niet, mijn paard staat dan niet op stal, maar altijd buiten. Mijn reden is eigenlijk dat hij al zo'n allemans vriendje is, en ik als de dood ben dat er opeens penny's met hem gaan lopen zeulen als ik er niet ben, of nog erger, paardendieven!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:24

In de stal nooit, want je hoort de engste verhalen over paarden die zichzelf gewurgd hebben aan het halster omdat ze vast kwamen te zitten.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:32

Wij doen het ook niet op stal, wel in de wei... gewoonte eigenlijk... zal eens vragen waarom...

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:55

xxJacqyxx schreef:
Op het weiland doe ik het wel, omdat mijn paard soms erg moeilijk te pakken is.

In stal doe ik het eigenlijk nooit, omdat hij wel eens ergens achter kan blijven hangen.

Ik dus niet, mijnes rent toch achter me aan

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:59

ÉÉN TIP: DOE HET HALSTER TEN ALLE TIJDEN AF OP STAL, IK BEN HET EENMAAL VERGETEN EN VERGEEF HET MEZELF NOOIT MEER!

In het weiland hebben ze bij ons op stal allen een halster om, maar ook niet echt de mogelijkheid om ergens aan te haken! Daarnaast is het erg makkelijk als er eentje een duik de 'plons' in neemt

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:08

linda_arnold schreef:
ÉÉN TIP: DOE HET HALSTER TEN ALLE TIJDEN AF OP STAL, IK BEN HET EENMAAL VERGETEN EN VERGEEF HET MEZELF NOOIT MEER!
In het weiland hebben ze bij ons op stal allen een halster om, maar ook niet echt de mogelijkheid om ergens aan te haken! Daarnaast is het erg makkelijk als er eentje een duik de 'plons' in neemt

Wat gbeurde er.. Of wil je dat nie vertellen?

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:12

Ik doe t ook nooit, ik heb zowiezo alleen een touwhalster, en die mag je nooit om laten.
En zowiezo ook geen gewoon halster omdat hij dan nergens kan blijven vasthangen en zodat niemand em zomaar kan vastleggen of meenemen.

mijntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:15

In de stal gaan de halsters af, kunnen ze ook nergens aan vast blijven haken of erger nog zichzelf ophangen. In het weiland hebben mijn pony's altijd een halster om, de wei is goed afgemaakt. Mijn paard staat trouwens ook gewoon met halster op de wei.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:17

Ik doe het nooit bij mijn paard.

Paarden die wat kopschuw zijn als ze jong zijn en nieuw op stal komen, hebben ze wel eens aan. Maar nooit langer als noodzakelijk.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:19

mijntjuh schreef:
In de stal gaan de halsters af, kunnen ze ook nergens aan vast blijven haken of erger nog zichzelf ophangen. In het weiland hebben mijn pony's altijd een halster om,
de wei is goed afgemaakt
. Mijn paard staat trouwens ook gewoon met halster op de wei.

Dat is ook belangrijk, bij ons moet het hek nog komen om de wei

Ik heb zelf wel eens een pony gered, die met z´n halster geschuurd had en dat klipje open gemaakt en zichzelf aan het hek vast zette. Hij had het hele hek kapot getrokken.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:20

Onze pony's hebben meestal wel de halsters om op stal. Wij hebben gladde wanden, en verder niets in de stallen waar ze aan kunnen blijven hangen. (sommigen staan zelfs met z'n tweeen in een box, Shetlanders, en die hebben hier ook geen problemen mee).
Zo doen wij het al jaren en er is nog steeds niets gebeurd.
In de wei heeft alleen onze Welsh K een halster aan, omdat die ook op stal moet 's avonds verder geen een. Ze verliezen ze allemaal, doordat ze tegen de bomen schuren enzovoort.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:26

Wij hebben ze áltijd af in stal.
Omdat 1x een verzorgster was vergeten een jaarling zijn halster af te doen en je raad het al, even later was hij blijven hangen en had zo lopen hangen dat hij is gestikt oid.

Ook heeft mijn instructrice toen ze klein was een meegemaakt dat ze op wedstrijd was en haar paard mocht daar even op een pleintje staan.
Zij wilde gelijk opzadelen en rijden maar haar vader wilde eerst een koppie doen. Toen ze terug waren was het paard blijven hangen en gevallen zodoende zijn nek gebroken en opslag dood.

DUS MENSEN DOE AUB TEN ALLER TIJDEN HET HALSTER AF!
Want echt dit gun je geen enkel mens! (of dier!!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:27

Nooit..
Heb er verder geen rede voor, als ik mijn paard niet doe hangt er een halster bij der stal en die is ook niet moeilijk om te doen, ook al is ze behoorlijk hoog als ze der hoofd in de lucht gooit..

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:42

Citaat:
linda_arnold schreef:

Wat gbeurde er.. Of wil je dat nie vertellen?

Ik had samen met een stalgenootje mijn verzorgpaarden binnen gehaald en op stal gezet. We doen altijd de halsters af, maar op een één of andere manier is er niet aan gedacht. Dit was rond 22:00. De eigenaar en eigenaresse wandelen 's avonds meerder malen door de stal en (volgens mij nog geen uur later) vonden ze haar. Ze was met haar halster (neusgedeelte) aan zo'n opstaandplaatje waar je de box tegen dichtduwd blijven hangen. Het halster was op een draad na niet gescheurd, maar ze had het schijnbaar zelf al op gegeven en zich laten vallen, want ze hing dood aan haar boxdeur

ALTIJD HALSTERS AF!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:59

Jeetje, dat wil niemand meemaken ! Dus halsters af op stal, heeft ook geen nut volgens mij...

Lous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:23

Die van mij hebben ook nooit een halster op in stal.

En dat is maar goed ook want een collega van mij moeder heeft een paar dagen geleden zoiets meegemaakt met haar paard als bovenstaande.

Alleen hebben ze haar toen nog net op tijd gevonden.
Paard in shock natuurlijk, maar het leeft gelukkig nog wel.