5 weken naar het buitenland. Wat te doen met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

5 weken naar het buitenland. Wat te doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 12:24

Zoals de titel al zegt, ga ik aan het eind van het jaar voor 5 weken naar Nieuw-Zeeland. Ik heb dus nog alle tijd om te bedenken wat ik met mijn paard doe.
Maar ik weet het eigenlijk niet. Er zijn meerdere mogelijkheden.
- paard op huidige locatie laten staan en zorgen dat iemand de stal mest en paard buiten zet.
- paard op huidige locatie laten staan en een bijrijder/verzorger zoeken.
- paard naar een vakantie-adres brengen, maar waar??
- of iets anders?

Iemand een goed idee, zodat mijn paard toch goed verzorgt wordt?

Lame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:26

Ja, ik denk dat je uit bovenstaande moet kiezen.. en dan is het net waar jij je prettig bij voelt..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:28

hmm, aan mij heb je niks... ik ga nooit weg als mijn paard niet meekan....

Heb wel een keer met een gecompliceerde beenbreuk 6mnd gips gehad.....tja....en dan....

Nou, in overleg met staleigenaar ging hij elke dag los of in de molen.
Hij werd gelongeeerd en uiteindelijk heb ik vanaf de kant twee jongens hem "leren" rijden.
Hi is nl western getrained en stond op een dressuurstal.

Een optie is dus dat je iemand zoekt die je nu nog kunt begeleiden met rijden. Zo "stuur" je iemand een beetje je eigen kant op wat rijden betreft.
Als je niet wilt dat je paard verreden wordt zou ik regelen dat hij los gaat, in de molen ( als je die hebt) of gelongeeerd wordt.
Een laatste kan het weiland zijn ! Geef je aard lekker vrij die periode, laat hem in de gaten houden en pak hem weer op als je terug bent.....

Anoniem

Re: 5 weken naar het buitenland. Wat te doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:07

Is er op de huidige locatie waar je nu staat niet iemand die jij goed genoeg vind om je paard te laten berijden? Dan weet je met wie je te maken hebt en hoe deze persoon rijd daar zou je het dan aan kunnen vragen.

Of omdat je pas aan het eind van het jaar weggaat voor 5 weken zou je nu al een bijrijdster kunnen zoeken voor bijv. 1 dag in de week als het dan eenmaal zover is heb je waarschijnlijk genoeg vertrouwen in deze persoon om hem 5 weken lang aan je paard toe te vertrouwen.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:16

Iedereen bij ons op stal heeft een eigen paard. En ze willen best wel 'n keer mijn paard verzorgen. Maar ik vind het zelf niet fijn als ik iemand verplicht om 5 weken voor mijn paard te zorgen, terwijl deze zelf ook nog een paard heeft dat aandacht nodig heeft.
Misschien is een bijrijder wel een idee, moet inderdaad wennen om m'n paard aan iemand anders toe te vertrouwen.

Als iemand nog een goed vakantie-adres voor paarden weet, hoor ik dat ook graag.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:53

Heb je geen vriendinnen die rijden?
misschien met zijn 2-tjes je paard verzorgen zo red ik me altijd.

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:16

Heb twee paarden en ga ieder jaar voor een vakantie van een maand naar het buitenland. Afgelopen jaar heb ik ze in deze maand op het land gezet bij een stal waar ook iemand bij woont. Duidelijke afspraken gemaakt omtrend noodgevallen e.d.
Het jaar daarvoor heeft mijn bijrijdster ze gereden en verzorgd, omdat dit ook in de winterperiode viel. Ze staan dan wel op een pensionstal waar ze gevoerd en gemest worden en kan ze ook nog dagelijk buiten of in de molen laten zetten.
Er zijn mensen die dit raar vinden en het lijkt misschien alsof ik makkelijk op vakantie ga maar ik denk dat als je het goed regelt en duidelijke afspraken met iemand maakt je dan ook met een gerust hart op vakantie moet kunnen. Een paard hebben betekend niet dat je niet met vakantie mag

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:28

Mijn zus heeft een boerderij in Drenthe met stallen en land. Zelf heeft ze twee paarden en twee shetjes (en erg veel verstand van paarden). Misschien wil zij wel op je paard passen als je weg bent (tegen betaling). Hij krijgt dan wel alleen beweging door overdag op het land te lopen (ze zal hem niet zelf gaan rijden of zo). Longeren kan misschien wel. Als je interesse hebt, pb me maar. Groeten, Marita

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:32

ik heb hetzelfde probleem, 3 stuks paarden volgend jaar 3 maanden naar Engeland. gelukkig heb ik een goede kennis in Duitsland waar zowiezo 1 paard heengaat en misschien 2 en 1 gaat de opfok nog maar weer in hoewel ze dan ondertussen alweer 6 maand thuisstaat.

ik zou als ik jou was voor het eerste kiezen, voor paard het minst stressvol en voor jou ook misschien de beste oplossing

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:35

Wat misschien ook nog een oplossing is, dat kost dan wel weer wat maar je hebt geen problemen: vraag je instructeur om hem drie keer in de week te komen rijden en voor de rest aan iemand om hem op het land te zetten.

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:52

Wij rijden wel vaker paarden van mensen die op vakantie zijn, dit natuurlijk wel tegen betaling.

Je kan even een kijkje nemen op onze site http://www.sportpaarden.com

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:22

Marita en Tremona: het lijkt me wel wat, alleen is het vanuit brabant te ver rijden. Jammer.