Filosofie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 09:33

Ik wil hier iets over zeggen maar ik komer nog niet helemaal uit.....ga eerst eens even nadenken... Knipoog


Citaat:
Op 2001-05-13 13:49, schreef Lovely:
the route to certainty is to doubt everything.

Laten we dit met paardrijden maar niet doen, want dan wordt je pas echt onzeker.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:04

Ja dat denk ik wel, als je niets verwacht ben je ook nooit teleurgesteld. Maar het in de praktijk niet haalbaar. Op papier klinkt het leuk maar het lukt niemand om als je op je knollie stapt niet te denken van goh, het zou leuk zijn als vadaan zus of zo goed ging. Dat doe je gewoon, verwachtingen horen erbij en teleurstellingen dus ook. Frusty
Ander vraagje geloven jullie in reincarnatie (of hoe je het ook schrijft)
kim Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:17

nee, ik niet. Kan er verder ook niks over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:20

Kim, ik wou dat er reincarnatie was, de reden ligt op de begraafplaats op de Hoge Berg. (sorry, schoot er uit en ik laat het staan).

Als je alles in twijfel zou trekken, vind je ook nooit rust.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 10:12

Nadere uitleg graag. Koe Sorry dom bruintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 10:53

Als je van Texel komt, dan weet je toch wel waar de Hoge Berg is?? Op de begraafplaats daar ligt familie van mij, want ik heb ook familie op texel.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:06

ik ben hier niet goed in: ik denk wel, maar kan het niet onder woorden brengen! Wel heb ik 1 keer een boekje gekregen met heel veel mooie spreuken waarvan ik er altijd 2 heb onthouden: "de weg naar vrijheid is geen lift, maar een trap met duizend treden", en " de grootste vrijheid is de hoogste verbondenheid" en zoiets van "echte vrijheid ervaar je pas als je los durft te laten" ofzoiets dergelijks......

zoals ik al zei: ik ben hier niet goed in! (maar ik denk des te meer!)

_________________
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-05-17 11:07 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:14

In de kattenwereld:

'CLimb your way up to the top, that is why the drapes are there'

'Never sleep alone when you can sleep on someones face'

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:21

"VRIENDSCHAPSWEEK 2001

Er was eens een jongen met zeer weinig zelfbeheersing. Zijn vader gaf hem een zak spijkers en zei tegenhem dat elke keer
als hij zijn zelfbeheersing verloor, hij een spijker in de achterkant van de schutting moest slaan. De eerste dag sloeg de jongen 37 spijkers in de schutting. Over de volgende
paar weken, toen hij leerde om zijn kwaadheid onder controle te krijgen, werd het aantal spijkers dat hij in de schutting sloeg geleidelijk aan minder. Hij zag in dat het gemakkelijker was om zijn zelfbeheersing
niet te verliezen, dan om al die spijkers in de schutting te slaan. Uiteindelijk kwam de dag dat de jongen zijn zelfbeheersing niet meer verloor. Hij vertelde dit aan zijn vader en zijn vader stelde voor dat de jongen nu voor elke dag dat hij zijn zelfbeheersing behield, hij een spijker uit de schutting haalde. De dagen gingen voorbij en de jongeman was eindelijk zover dat hij
zijn vader kon vertellen dat alle spijkers waren verdwenen. De vader nam de jongen bij de hand en ging met hem naar de schutting.
Hij zei:"Je hebt het goed gedaan, mijn zoon, maar kijk nu eens naar al die gaten in de schutting. De schutting zal nooit meer hetzelfde zijn. Als je dingen zegt in woede,
dan laten ze een litteken achter net als deze gaten. Je kunt iemand met een mes steken en het mes er weer uittrekken. Het maakt niet uit hoe vaak je zegt dat het je spijt, de wond zal er blijven."
Een verbale wond is even erg als een fysieke wond. Vrienden zijn een kostbaar juweel. Ze laten je lachen en moedigen je aan om je taak te volbrengen.
Ze lenen je hun oor, en ze geven woorden van lof en zullen altijd hun hart voor je openstellen."


dit soort dingen vind ik dus mooi! misschien niet echt filosofisch, maar wel mooi!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:03

Ik dacht al dat je bedoelde, maar dat bedacht ik pas nadat ik het opgeschreven had. Echt een bruim blondje Bloos .
Maar reincarnatie is niet dat het lichaam weer opstaat uit de dood! De ziel gaat verder in een ander lichaam, dus misschien loopt jouw fam wel ergens over deze aardbol rond.
kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:39

Dat hopen we dan maar he.
Zo blond/bruintje ben je nou ook weer niet he?
Hoe gaat ie op het Texelse? Het is alweer lang geleden dat ik er ben geweest. Moet er binnenkort maar weer eens van komen.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 06:22

Ik woon niet op Texel. Ik vindt het alleen het mooiste plekje van Nederland.
Ik ben er laatst nog wel geweest, mooi weer, zon en naar de manege geweest om mijn vriendjes gedag te zeggen die ik een half jaar al niet meer gezien had.
Dat doet een mens (als mij) goed.
kim Pling

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 06:44

heb er ook nog 1....
toen plassen, pissen werd, is het gezeik begonnen...