tandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 15:12

mijn paard heeft niks ofzo maar moet mijn paard nou eens ind e zoveel tijd naar de tandarts of is dat niet nodig?

Luckystory

Re: tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:14

Mijn tandarts maakt mij altijd wijs dat het toch wel noodzakelijk is dat ie eens per jaar komt. Maar die praat natuurlijk voor zijn eigen winkel
Maar eerlijk gezegd, als hij geweest is loopt mijn paard wel beter op een bit. (Meestal rijd ik bitloos. Maar als de tandarts geweest is doe ik altijd een voor en na met een bitje. )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:18

Het ene paard heeft het wel nodig, de ander niet.
Afgelopen week is er bij mij voor het eerst een tandarts geweest.
Mijn KWPN merrie had zo'n onwijs slecht gebit!!! Hij is zo'n 1,5 uur bezig geweest.
Zij is 7, en dit was waarschijnlijk de eertse keer dat er een tandarts geweest is.
Maar ook hij zei dat het bij het ene paard wel nodig was en andere weer niet.
Hij was pas bij een 22 jarige merrie geweest. Die was nog nooit gedaan door de tandarts. Hij is onverichte zaken weer weggegaan, omdat het gebit gewoonweg perfect was van deze merrie!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:21

bij mijn paard kwam 1x per jaar de tandarts.... je kan het natuurlijk ook elke anderhalf jaar doen ofzo... of gewoon als je merkt dat je paard moeilijk gaat eten, bijv. wortelen niet doorgebeten krijgt of zijn hooi in proppen in zijn mond heeft.. en dus niet goed kan kauwen, dna kan je ook gewoon pas een afspraak maken...

ik deed het altijd gewoon uit voorzorg al, een tandarts laten komen eens per jaar, maar dta is natuurlijk ieder voor zich, je moet doen wat jou juist lijkt.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:19

mijn vz paard was 6 jaar geleden voor t laatst op zn gebit gecontroleerd (in een kliniek in utrecht) maar hij heeft nooit last gehad met eten... uiteindelijk kwam toch de tandarts voor een ander paard en toen is hij ook meteen nagekeken... leuk is anders maar hij had t wel nodig hij eet overigens ALTIJD slordig.. tandarts of niet

maar ik denk dat regelmatige controle geen kwaad kan hoor... maar zn eigenaar weet wel goed wat ze doet... dus vind ik dat zij dat maar moet beslissen

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:14

bedankt allemaal voor de reacties

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:05

Wouter gaat om het half jaar heen. Hij is nu in totaal 3 x heengeweest.
Na een half jaar krijg ik problemen met zijn mond en weet ik dat het tijd is vor de tandarts.
Als je paard voorin haken heeft kan je dat voelen. Dan gaat wouter zoiezo heen maakt niet uit hoe lang het geleden is!