Bak, hoe duur was die van jullie ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Bak, hoe duur was die van jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 09:22

Hoi
Ik sta nu met m'n pony op een pensionstal, hartstikke gezellig daaro, maar m'n ouders kunnen soms net aan het geld ophoesten. En dan voel ik me soms best schuldig, alles is al zo duur
Nou hebben we thuis genoeg land, stal ( van m'n vorige paard ), maar geen bak. En ik ben echt zo'n dressuur-bak-mutsje geworden.
Dus nou vroeg ik me af hoe duur jullie bak heeft gekost en wat hebben jullie er allemaal in ?
Groetjes Marijke
p.s op het land rijden is geen optie, in elke weiland zitten er greppels

Jol1

Re: Bak, hoe duur was die van jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:57

Het ligt er aan op welke grond je zit en of je er een omheining om wilt hebben. Wij zitten op kleigrond, dus drainage is dan erg belangrijk. Als je een hardhouten omheining erom heen wilt, dan is dat natuurlijk veel duurder dan alleen een schrikdraadje. Het was bij ons een behoorlijk duur verhaal. Het huren van een kraan is erg prijzig en speciaal rijbakkenzand kost een kapitaal. Je hebt namelijk speciaal gewassen zand met een bepaalde korrelgrootte. Ik zou gewoon wat prijzen opvragen bij loonwerkers, zodat je een idee hebt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:06

Bij Jan Huzen ( http://www.huzen.com/ ) is de goedkoopste 4250.- en de duurste 6900.- maar als ik het goed heb zit de bodem daar nog niet bij, daar betaal je zo'n 200.- voor bij hun mits je geen veen of klei grond hebt.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:07

Bij ons hadden ze gewoon een stuk land omgeploegd en daar werd in gereden.Nu hebben ze het helemaal omgegooid.Er lag erg mooi zand onder en dat is bovenop gekomen zo n 50 cm.Nu is de bak erg zwaar en komt er nog wat op.Houtsnippers waarschijnlijk.Wat de kosten zijn weet ik niet.Maar een stuk land omploegen is misschien een idee en gewoon een draadje erom spannen is bij ons ook zo.Succes!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:28

Gewoon een stuk land omploegen lijkt mij funest voor de pezen van je paard maar goed, dat moet iedereen zelf weten en er is ook verschil in wat voor grond je hebt, maar ik zou dat dus niet doen en er wel geschikt zand voor gebruiken (en als je het dan helemaal goed wilt doen moet je de boel laten afgraven)

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:35

bij ons hebben we het laten doen door een bedrijf. gewoon lint eromheen en zand erin ( wel af laten graven eerst) bij elkaar waren we hiervoor ruim 2000 euro kwijt, maar nu 8 jaar later is de bak nog steeds helemaal goed en kunnen we er altijd in rijden.

zie het als een investering, stel je betaalt 200 euro per maand op pension. dat is dus 2400 euro per jaar. als je hem bij huis zet ben je rond de 80/100 euro per maand kwijt als je het een beetje luxe houdt. heb je dus ruim 1000 euro per jaar winst en na 2 jaar is je bak terug verdiend