Mijn paard staat 24/7 buiten .. Dit vind zowel ik als mijn paard fijn ..
Ze kan gewoon naar binnen als ze dat wil, maar zelfs met regen en sneeuw staat ze (zonder deken) buiten ..
In de winter krijgt ze dus brok en hooi bijgevoerd zodat ze mooi in vorm blijft en genoeg energie binnen krijgt ..
Ze is nu ook perfect in vorm, niet te mager en niet te dik .. Perfect afgetraint dus eigenlijk ..
Maar nu het probleem, in de lente en zomer wordt het gras weer eiwit rijker wat dus betekend dat mijn paard dikker zal worden, aangezien ze heel de dag in de wei staat en dus heel de dag eet

De staleigenaar zei al dat ik haar mss maar niet de wei op moest doen in deze tijd, maar ik vind het ook zo sneu om haar in de bak te zetten, waar ze bijna geen schaduw heeft en geen vriendjes om mee te spelen ..
Ook wil ik liever niet zon speciaal kapje voor dr kopen waarmee ze per hap minder gras binnen krijgen (weet even niet hoe het heet) dit omdat ze nooit met halster buitenstaat omdat ik dat geen veilig idee vind ..
Maar wat kan ik nu doen om haar minder dik te laten worden, maar toch genoeg beweging en frisse lucht te laten halen?
Paar uur wei en de rest bak?
Hoe doen jullie dat?
Oftewel: wie helpt mij?