paarden op weide met kunstmest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jes29

paarden op weide met kunstmest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:40

Wie kan mij helpen? Mijn paard is pas op een weiland gezet dat pas bestrooid is met kunstmest. Het heeft intussen maar 1 keer geregent en de korrels zijn nog niet opgelost. Toch zijn de paarden er al opgezet. Weet iemand of dit kwaad kan en wat de gevolgen kunnen zijn voor de gezondheid van de paardjes? Alvast bedankt!

Karin_deB

Re: paarden op weide met kunstmest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:11

ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar als ikjou was zou ik je paarden er af halen totdat je zeker weet dat het niet schadelijk is.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:13

Haal ze er maar af. Zolang de korrels niet opgelost zijn en je paarden er veel van binnen krijgen kunnen ze er last van krijgen. Bovendien krijgt het land zo niet de kans om te herstellen en dat is toch de reden waarom je met kunstmest aan de gang gaat.

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:22

Ik zou ze er zeker afhalen!!
Het is totaal niet goed als ze dat binnen krijgen, ik zou je paarden er pas op zetten als het goed is opgelost en minstens 2 weken later dan dat jij hebt gestrooid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:18

Ik zou ze voor de zekerheid ook weghalen, sowieso tot 3 weken na strooien en wacht maar een paar regenbuien af Beter te voorzichtig zijn. Zeker als de korrels nog niet opgelost zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:23

14 dagen eraf laten. A;s een keer goed geregend heeft trekt het de grond in en na 14 dagen kunnen ze er weer op staan
Groetjes

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:32

Idd zoals iedereen al zegt er vanaf halen. Paar weken wachten of wachten tot je geen korreltjes meer ziet. Volgens mij kunnen paarden van die korrels namelijk een eiwitvergiftiging of zoiets krijgen...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:56

Kunstmest is nog slechter dan drijfmest. Haal je paard maar van het land af, minimaal een week, misschien kun je zolang een paddock of bak gebruiken.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:41

Direkt van het land afhalen!!!Een flinke bui eroverheen laten gaan en dan kunnen ze er na ong. twee drie dagen weer op.Wat ik alleen niet begrijp is dat de boer of stalhouder kunstmest gaat strooien en er vervolgens meteen paarden op zet???Dat is niet echt slim.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:41

Als ik op het etiket lees wat ik bijgeleverd krijg voor onze kunstmest, staat nadrukkelijk vermeld dat het niet schadelijk is voor rundvee en paarden....

Alleen zie ik het nut er niet zo van in om kunstmest te strooien en dan gelijk je paarden erop te zetten. Zonde geld.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:32

Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee dat ,als het is ingerend,het niet schadelijk is.Kunstmest is echt niet goed voor je paard!Het brand uiteindelijk ook het onkruid weg!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:52

Als ze dat zo bedoelen zouden ze er niet specifiek bij zetten dat het gebruik van kunstmest in combinatie met directe weidegang niet schadelijk is.

Het is alleen niet logisch om het eerst uit te rijden en gelijk de paarden erop te gooien maar goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:31

Paard weghalen.
Zelfs met gewoon koeienmest wachten wij een paar regenbuien etc. af. Is echt níet de bedoeling!