Wintervacht laat eruit dit jaar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Furno

Wintervacht laat eruit dit jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:46

Hebben jullie ook gemerkt dat de wintervacht dit jaar maar lastig lostkomt? Ik heb de indruk dat mijn paard vorig jaar nu allang heftig aan t verharen was. Nu is hij maar mondjesmaat aan het verharen.

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:50

Ja die van mij ook, ze is in oktober geschoren en heeft nu haast weer opnieuw een voledige wintervacht!
Verharen gaat nog niet hard, maar het is dan ook nog niet echt warm geweest he!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:58

Misschien kan je hem wat lijnzaad-olie of zonnebloem-olie geven, soms komen ze dan makkelijker door de vacht.

Furno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:58

eerder koud, wanneer wordt het nou eens zomer??

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:01

Het lijkt me ook dat het verharen aan het weer ligt. Maar het krijgen van een zomer- en wintervacht ligt toch aan het langer/korter worden van de dag? Dus dan zou het weer eigenlijk amper invloed uitoefenen...

rick_erika

Re: Wintervacht laat eruit dit jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:07

Staat je paard binnen of buiten??

Die van mij staat buiten en wordt dus niet geschoren, in de winter is het dan ook een flink bolletje wol, nu begint hij heel langzaam zijn zomer vachtje te krijgen. als het een dag kouder is dan zie je dit ook direct weer aan zijn vacht. Hij past zich daar volledig opaan.

Nu heeft het hier gisteren flink geregend en heeft hij op zijn borst een pluizige vacht. op zijn schouders heeft hij al eeen echt(mooi blinkend) zomervachtje

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:18

dat van mij is der al bijna hellemaal af alleen der baard nog en der buikharen dan is het ergste al weer voorbij. Maar om het sneller te laten gaan geef ik der wel een lijnzaadolie/zonnebloemolie.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:23

Die van mij begint al een aardig zomervachtje te krijgen, en tot mijn grote verbazing is hij bruin en niet donkerbruin!
Toen ik hem vorig jaar zomer kocht was hij heel smerig en had ik het idee dat zijn wintervacht niet goed los was gekomen. Mijn idee bleek terecht, er komt nu onder die grijsbruine dons een prachtige roodbruine kleur tevoorschijn!

Furno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 07:49

Mijn paardje is nu alleen nog op zijn buik pluizig, de rest begint er gelukkig uit te vallen

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:59

die van mij heeft nergens last van.
die heeft zijn winterjas al helemaal uit gedaan.

Nellie01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:50

je kan een vitamine stoot geven dat is zoiezo wel goed eens in de zoveel tijd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:06

Mijn paard was iets later en verhaart nu nog. Maar het ergste is er in ieder geval nog.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:26

de mijne is al een week of vier aan het verharen en gaat dus ook vrij langzaam..
zal toch te maken hebben met het feit dat alles een beetje later op gang kwam dit jaar dus ik maak me er geen zorgen over..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:01

Mijn paard komt dit jaar ook niet echt lekker uit haar vacht. Ik denk dat het wel te maken heeft met het rare weer, eerst is het hartstikke koud dan weer hartstikke warm etc. Mijn paard blijft dit jaar maar verharen. Er lijkt nu overigens wel een einde aan te komen

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:12

Nadat ik ze 1x in de week lijnzaad en elke dag zonnebloemolie door het voer doe, komt Giorgy wel goed door de verharing heen. Sjimmie daarentegen niet, maar het is ook een Shetlander. Vorig jaar mei/juni waren ze nog steeds niet uit hun wintervacht, dat wou ik maar voorkomen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:59

Die van mij zit al bijna helemaal in der zomervachtje. Heeft ze wel lang over gedaan, dik een maand geleden begon ze al met verharen. Wij geven ze ook lijnzaadolie, fijn spul.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:03

Garinka is nu half zomer, half winter vacht. Hals, onderbuik en billen zijn al zomervacht maar bovenop is ze nog pluizig