kunnen paarden uit zich zelf ziek worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p0nyl0ver

kunnen paarden uit zich zelf ziek worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:29

Hoi
Als je een pony/paard goed verzorgt kan die dan uit zich zelf ziek worden?? (net als mensen: je word wakker en heb opeens hoofdpijn enzo.. kunnen paarden dat ook hebben?? alvast bedankt groetjes

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:53

Sorry maar dit is denk ik de meest domme vraag die ik ooit gehoord heb!!!!!Wat denk je nu zelf??Het is een levend dier en die kunnen zich ,net als alle levende wezens, zich ineens ziek voelen!Eigenlijk denk ik dat je dat zelf toch ook wel weet!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:55

Ik vind het opzich nog niet eens een heel gekke vraag. Dit omdat er toch altijd wel overal een reden voor gezocht wordt. Je had wel een beetje vriendelijker mogen reageren, Aerdenhout1.

Anoniem

Re:

Natuurlijk, zoals aerdehout1 al zegt. Het is heel logisch.
Ben ook met het andere eens, een paard is ook een dier wat ziek kan worden.

art

Re: kunnen paarden uit zich zelf ziek worden?

Nouja, is toch een normale vraag?? Niet iedereen heeft dat soort kennis, dus het is alleen maar goed als je zoiets vraagt...

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:58

Het kan wel.. maar het is inderdaad zo dat iedereen overal iets achterzoekt..

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:00

Had misschien iets milder kunnen reageren ben ik het mee eens sorry dus!Maar ik kon me echt niet indenken dat iemand die om dieren geeft zoiets zou vragen dit weet je volgens mij dan gewoon!Weer wat wijzer geworden.

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:03

ik weet wel dat ze ziek kunnen worden maar ik bedoel meer van dit: je komt in de ogtend op stal en opeens liggen ze ziek op stal.. maar mischien kan dat niet als je ze goed verzorgt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:04

Word jij weleens ziek? En word je goed verzorgd?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:07

Ja pOnylOver dat kan.Ik heb het zelfs een keer in mijn hele paardenloopbaan meegemaakt dat een van mijn paarden dood neerviel op het land!Een 15 jarige merrie die eigenlijk kerngezond was.Hartaanval.Het kan dus.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:08

Natuurlijk kunnen paarden zomaar ziek worden.
Ook zonder reden... hoe goed je je paard/pony ook verzorgt,
er blijft een kans dat hij/zij ziek kan worden.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:07

Een reden is er altijd. De oorzaak hoeft alleen niet in de verzorging te liggen. Wel is een een goede verzorging een randvoorwaarde voor een goede gezondheid.

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:44

Mensen hebben ook wel eens van die dagen dat ze zich niet lekker voelen en hoofdpijn, keelpijn hebben. Meestal is dat dan van vermoeidheid, verkouden. Ik weet wel bijna zeker dat paarden en trouwens alle dieren ook wel eens zo'n dag hebben dat ze niet lekker zijn. Ik denk dat dat ook wel kan komen van vermoeidheid of een verkoudheids-dip. Sanja heeft ook wel eens een snotneus of een beetje een dip-dag. Het kan dus wel degelijk

Annet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:25

Ik sluit me aan bij Iepoetjuh.
Paarden kunnen net als mensen opeens ziek worden, maar de oorzaak daarvan kan bijv. vermoeidhoed zijn.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:53

aerdenhout1 schreef:
Sorry maar dit is denk ik de meest domme vraag die ik ooit gehoord heb!!!!!Wat denk je nu zelf??Het is een levend dier en die kunnen zich ,net als alle levende wezens, zich ineens ziek voelen!Eigenlijk denk ik dat je dat zelf toch ook wel weet!

is idd een fele antwoord, ook niet netjes!!! geen ene vraag is dom.. probeer daar voortaan wat rekening me te houden want het kan echt pijnlijk over komen..
heb gelezen dat je je exuus al hebt gemaakt, goed zo!!

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:25

Een mens word natuurlijk ok niet zomaar ziek
Net zoals een paard!

ellepel

Re: kunnen paarden uit zich zelf ziek worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:15

als je weerstand verminderd is om wat voor reden dan ook,dan is dat wel een optie om ziek te worden, virussen kunnen dan beter hun slag slaan.

zaak dus om de weerstand van je paard optimaal te houden

dus op tijd ontspanning, goed laten eten, goed laten rusten en niet te hard laten werken.
en net als bij mensen geen bezwete paarden op de tocht zetten.

maar ja...zelfs dan kan een dier dus toch nog wel ziek worden..

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:18

Ik kan me de reactie van aerdenhout1 wel een beetje voorstellen, maar de TS zal waarschijnlijk nog een jong meisje zijn en moet nog het een en ander leren.

Paarden en alle andere beesten kunnen natuurlijk wel is gebreken hebben waar jij niks aan kan doen.
Als jij netjes elke dag je groente en je fruit een en voldoende beweegd kan je ook wel is niet lekker zijn.
Als je je paard goed verzorgd dan zal de kans kleiner zijn dat hij wat krijgt maar de kans is er wel.
Net als het humeur van dieren (dus ook paarden) kan veranderen, de ene dag kan je paardje vrolijk zijn en de andere dag chagrijnig, daar moet je een beetje mee om weten te gaan.