krijg eindelijk een eigen bak(tips voor bodem?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

india

krijg eindelijk een eigen bak(tips voor bodem?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:42

Hallo,

Over een maand is het zover, dan komt mijn paard eindelijk bij ons nieuwe huis wonen, na 14 jaar op een pension stal te hebben gestaan,

ik woon bijna in de duinen van egmond, en de grond die is omgehaald is zandstran(met schelpen)
ik ben heel bang dat de bodem in de zomer te los wordt, mijn paard en de pony die er nog bij moet gaan er vaak in lopen omdat ik geen echt weiland heb,

zijn houtsnippers daar goed voor of hebben jullie andere tips?

gr India

staldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:49

wij hebben een achterberg bak(buiten) en daar zitten een soort van stoffenstukjes in! Wij hebben die bak nu al 3 jaar, en er heeft nog NOOIT één plasje in gelegen! misschien kan je kijken of er zoiets ook los bestaat dat je dat er op kunt strooien. veel succes nog!

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:38

Ik weet het niet.. of houtsnippers.. maar dat gaat rotten he ik zou voor de soort stoffenstukjes gaan want op demanege bij ons hebben se dat ook

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:40

stoffenstukjes!

Jol1

Re: krijg eindelijk een eigen bak(tips voor bodem?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:39

Wij hebben pas een bak laten aanleggen. We zitten op kleigrond en hebben eerst drainage ingegraven. Daarop van dat zwarte wegendoek aan één groot stuk van 20x40m, dus zonder losse naden. Daarop speciaal zand voor een rijbak met daar doorheen Megatop-houtchips. Wij hebben voor houtchips gekozen, omdat de afvoer van zand met kunstof/tapijtsnippers niet te betalen is. Tapijtsnippers vergaan niet, dus je kunt het zand moeilijk kwijt. De afvoer kost dan nog meer dan het aanleggen van een nieuwe bak. Drainage is echt heel belangrijk, onze bak is zelfs na een flinke regenbui kurkdroog.