Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Latisha schreef:nee ze rijd ook achter de kar, dus ze heeft een redelijke conditie, alleen ze is op het einde echt van top tot teen nat. ik voer dr af en toe wat sportbrok bij en ze staat nu op de wei

anderes is hij door en door bezweet.. kan hij verkouden worden omdat ie te bezweet is.. ik zou met de trailer heen gaan.. of lang van te voren weg gaan en dan de hele weg stappen.. ikke schreef:Doe bij twijfel een conditietest. Tel de hartslag in rust. Zorg dat je paard losgereden is en ga dan tien minuten draven, vast tempo, klokken! Neem de hartslag (die kan best 100 - 120slag/min zijn), ga vijf minuten stappen, tel weer hartslag. Bij een goede conditie zal de hartslag dan beneden de 60 zijn. Na tien minuten moet de hartslag in de buurt van rust zijn als je blijft stappen.
en dat wil dan dierenarts worden
Aurora3 schreef:ikke schreef:Doe bij twijfel een conditietest. Tel de hartslag in rust. Zorg dat je paard losgereden is en ga dan tien minuten draven, vast tempo, klokken! Neem de hartslag (die kan best 100 - 120slag/min zijn), ga vijf minuten stappen, tel weer hartslag. Bij een goede conditie zal de hartslag dan beneden de 60 zijn. Na tien minuten moet de hartslag in de buurt van rust zijn als je blijft stappen.
Lijkt me best interessant om dat een keertje te doen, maar hoe neem je dan precies de hartslag op?? Ik heb geen hartslagmeter en aan de binnenkant van de kaak heb ik al een aantal keren gevoeld, maar ik kan de slagader nooit vinden.en dat wil dan dierenarts worden