Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Destiny22 schreef:Dat deed die van mij ook dan beginnen alle paarden onrustig te worden, omdat ze weten dat ze dan lekker naar stal mogen en biks krijgen. Maar ze begon nu elke keer een uur vroeger en gisteren was het zelfs dat ze na 20 min al begon.
Toen heeft de boer haar weer in een ander weiland gedaan met hele andere paarden en daarna werd het wel wat minder, maar ze was alsnog onrustig. Toen heb ik haar eruit gehaald en op stal gezet maar daar ging ze gewoon vrolijk door eerst stond ze om zich heen te kijken van wat doe ik hier nu weer en toen begon ze weer dus dat is ook geen optie.
ikke schreef:Destiny22 schreef:Dat deed die van mij ook dan beginnen alle paarden onrustig te worden, omdat ze weten dat ze dan lekker naar stal mogen en biks krijgen. Maar ze begon nu elke keer een uur vroeger en gisteren was het zelfs dat ze na 20 min al begon.
Toen heeft de boer haar weer in een ander weiland gedaan met hele andere paarden en daarna werd het wel wat minder, maar ze was alsnog onrustig. Toen heb ik haar eruit gehaald en op stal gezet maar daar ging ze gewoon vrolijk door eerst stond ze om zich heen te kijken van wat doe ik hier nu weer en toen begon ze weer dus dat is ook geen optie.
hhmmm, klinkt als dat je paard niet weet wat ze met zichzelf aanmoet.
Hoe is haar sociale gedrag naar de andere paarden? Als ik bij ons op de wei kijk, dan zie ik alle paarden met elkaar spelen, grazen en af en toe als een stel losgeslagen tieners door de wei racen. Maar altijd zijn ze op een of andere manier met elkaar bezig.
Uit je verhaal lijkt het alsof jouw paard dat niet doet. Hoe is haar gedrag hierin?