wat kan je allemaal laten verzekeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p0nyl0ver

wat kan je allemaal laten verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:13

Hoi
Wat kan je allemaal laten verzekeren.. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:24

Eh alles eigenlijk wel, wat wil je dan laten verzekeren?

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:23

dat weet ik juist nog niet. daarom wil ik een lijstje zien of voor wat je je allemaal kan laten verzekeren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:24

Volgens mij kan je alles verzekeren, als je maar betaalt.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:53

Echt alles maar dan ook alles!Er hangt alleen een prijskaartje aan net als nielsd al zei!

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:20

Ja Alles kun je laten verzekeren.. en jaa het is vrij prijzig denk ik

ikke

Re: wat kan je allemaal laten verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:36

Maar om een klein beetje duidelijkheid in deze vage materie te scheppen; enkele tips:
Schade die je paard aanricht (deuk in iemands auto of zo ) valt onder je gewone WA-verzekering. Sommigen willen wel weten dat je een paard hebt.
Je spullen (zadel, hoofdstel, dekjes e.d.) zijn bij een goede inboedelverzekering meeverzekerd. Meestal mag je namelijk een deel van de verzekerde waarde elders (op stal) hebben, terwijl die toch onder de verzekering valt. Er worden wel eisen gesteld aan de manier waarop het bewaard wordt, check dit!
Voor de trailer is geen verzekering verplicht. Als je ermee rijdt, valt de trailer onder de verzekering van de auto (A-F vermelding op groene kaart) voor het WA-deel.

Opties:
Je kunt een cascoverzekering op de trailer afsluiten (brand, diefstal schade). Dit werkt hetzelfde als bij een auto en is vrije keuze.
Ziekte en dood van je paard kun je ook verzekeren. Hierbij zijn allerlei opties mogelijk, met dito prijskaartjes.
De meest simpele is dat je een bedrag krijgt wanneer je pony dood gaat, dan wel niet meer te gebruiken is en afgemaakt zou moeten worden. Dit kost enkele tientjes per jaar.
Dierenartskosten zijn ook verzekerbaar. Hier kun je allerlei keuzes in maken, bijvoorbeeld alleen operaties en kliniekopname, maar ook kun je alle kosten laten dekken. Premies van 100 tot meer dan 1000 euro per jaar.

Let dus erg goed op wat je verzekerd, dubbel verzekeren is je eigen verantwoording en levert niks extra's op! Check dus goed voordat je beslissingen neemt.
Let ook op met ziektekosten. De premies zijn niet mals. Ik zie hier sommigen meer jaarpremie betalen dan ik in twintig jaar paard hebben aan de dierenarts heb betaald, inkl de entingen (niet verzekerbaar!).
Laat je niet meteen gek maken door horrorverhalen over ziektekosten. Een koliekoperatie kost inderdaad 3000euro, maar bedenk ook dat de overlevingskans maar 40% is, voordat je naar de kliniek rijdt. Daarbij, hoeveel paarden ken je en hoeveel daarvan hebben ooit een operatie ondergaan?
Ik kom niet veel verder dan zes, waarvan twee koliek (eentje overleden) twee klinische castraties (waaronder mijn eigen ruin) en een griffelbeentje verwijderen. Zet dit af tegen de tientallen NVVR-leden die ik al zeker 10 jaar ken en tel maar uit...........

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:40

wauw, gaaf, bedankt voor de duidelijke info ikke!
hier hebben vast veel mensen iets aan!